English

خبرگزاری موج ایلام گزارش می‌دهد؛

سازمان خصوصی‌سازی کشتارگاه ایلام را تعیین‌تکلیف کند

تعطیلی کشتارگاه ایلام طی ماه‌های گذشته علاوه بر بلاتکلیفی کارکنان آن، سلامت شهروندان را با مخاطرات جدی روبه‌رو کرده است.

سازمان خصوصی‌سازی کشتارگاه ایلام را تعیین‌تکلیف کند
به گزارش خبرگزاری موج ایلام

، کشتارگاه صنعتی ایلام از ابتدای سال جاری پس از گذشت بیش از دو دهه فعالیت، تعطیل شد و کارکنان این واحد در شرایط نابسامان اقتصادی با مشکلات بسیاری مواجه شده‌اند.

هرچند کارکنان این کشتارگاه تاکنون گلایه و نارضایتی خود از وضع موجود را به سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده‌اند، اما متاسفانه با وجود گذشت بیش از ۸ ماه  از تعطیلی این واحد، سازمان خصوصی‌سازی تاکنون اقدامی برای تعیین‌تکلیف کشتارگاه و کارکنان آن، که به سختی توانایی امرار معاش دارند، نکرده است.

 

بلاتکلیفی ۸ ماهه کارکنان کشتارگاه ایلام

 تعدادی از کارگران این واحد صنعتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج ایلام با بیان اینکه کشتارگاه صنعتی ایلام از اواخر دهه ۷۰ تا سال ۹۷ در بخش دولتی فعالیت داشته، اظهار کردند: پس از واگذاری به بخش خصوصی، متاسفانه این کشتارگاه با مشکلات بسیاری مواجه شده، به‌طوری که پس از فعالیت‌های نامنظم و تعطیلی‌های مکرر، از ابتدای سال جاری کشتارگاه ایلام به‌طور کامل تعطیل شده و هیچ‌گونه حقوقی طی این مدت دریافت نکرده‌اند.

تعطیلی کشتارگاه ایلام علاوه بر بلاتکلیفی کارکنان این واحد، سلامت مردم را نیز با مخاطرات جدی مواجه کرده، زیرا سبب شده برخی قصابی‌ها در سطح شهر ایلام دام‌ها را به صورت سنتی و بدون رعایت نکات بهداشتی کشتار کرده و در اختیار شهروندان قرار دهند.

 

کشتار دام به‌صورت غیربهداشتی

قبادی، رئیس اتحادیه قصابان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج ایلام اظهار کرد: در جلسه‌ای با حضور استاندار و مسئولان طی ماه‌های گذشته بنا شد وضعیت این کشتارگاه به سرعت تعیین‌تکلیف شود، اما با وجود گذشت بیش از چندین ماه از تعطیلی این کشتارگاه صنعتی تاکنون این امر محقق نشده است.

 وی با بیان اینکه متاسفانه به‌دلیل نبود کشتارگاه هم اکنون دام مورد نیاز قصابی‌ها به صورت کاملا غیربهداشتی کشتار می‌شود، خاطرنشان کرد: طی این مدت مسئولان مربوط می‌توانستند از بخش اضطراری کشتارگاه ایلام برای تامین بخشی از گوشت موردنیاز قصابی‌ها استفاده کرده و از به‌خطر افتادن سلامت شهروندان جلوگیری کنند.

 

خلع‌ید مدیریت کشتارگاه ایلام

احمدی، مدیر کل دامپزشکی استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به ورشکسته شدن مالک فعلی این کشتارگاه خاطرنشان کرد: مدارک لازم به سازمان خصوصی‌سازی ارسال شده تا این واحد صنعتی تعیین‌تکلیف شده و به بخش دولتی برگشت داده شود.

 وی با اشاره به اینکه یک مرحله خلع‌ید مالکیت کشتارگاه در سازمان خصوصی‌سازی انجام شده افزود: قصابان موظف شده‌اند دام مورد‌نیاز خود را از کشتارگاه‌های ایوان، مهران و سرابله تامین کنند.

صحبت‌های مدیرکل دامپزشکی استان در حالی است که طبق گفته قصابان با توجه به بالا بودن هزینه تردد و انتقال دام، کشتار در شهرستان‌ها برایشان به صرفه نیست و به همین دلیل کشتار دام‌ها را در منازل یا روستای مهدی‌آباد بدون نظارت‌های بهداشتی انجام می‌دهند.

 

عدم‌اطلاع کامل مسئولان از روند اجرای پرونده

 منصوریان، سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام در این زمینه اظهار کرد: کشتارگاه ایلام تاکنون از سوی سازمان خصوصی‌سازی تعیین‌تکلیف نشده است.

وی افزود: پس از خلع‌ید توسط سازمان خصوصی‌سازی، کشتارگاه ایلام به سرمایه‌گذار جدید واگذار می‌شود.

 صحبت‌های مسئولان در حالی است که به جرأت می‌توان گفت آنها در جریان کامل رسیدگی پرونده قرار ندارند.

بی‌تفاوتی مسئولان به این مهم در حالی است که کارکنان کشتارگاه ایلام با مشکلات عدیده دست و پنجه نرم می‌کنند و پس از تجمعات بسیار در ایلام که نتیجه‌ای به‌دنبال نداشت به اجبار برای تعیین‌تکلیف فعالیت کشتارگاه به تهران سفر کرده در حالی که رسیدگی و تعیین‌تکلیف آن بر عهده مسئولان استانی است.

 

عدم‌اهلیت مدیریت کشتارگاه ایلام

حسن بهرام‌نیا، استاندار ایلام نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج ایلام اظهار کرد: نامه‌ای مبنی بر عدم‌اهلیت لازم مالک این کشتارگاه به سازمان خصوصی‌سازی ارسال و درخواست شده خلع‌ید انجام و این کشتارگاه به سرمایه‌گذار جدید واگذار شود.

بهرام‌نیا خاطرنشان کرد: قطعاً پیگیری این مهم تا تعیین‌تکلیف کشتارگاه ادامه خواهد داشت.

متاسفانه بی‌توجهی مسئولان مربوط به تعطیلی ۸ ماهه کشتارگاه ایلام و عدم‌اطلاع کامل از روند پرونده کاملا مشهود است؛ از این‌رو ضروری است استاندار ایلام که با موافقت بر عدم‌اهلیت مدیریت فعلی گام ارزشمندی در جهت ساماندهی این کشتارگاه برداشته، مسئولان مربوط را ملزم به پیگیری جدی از طریق سازمان خصوصی‌سازی کند تا بیش از این شاهد بلاتکلیفی ده‌ها نفر از کارکنان این کشتارگاه و به خطر افتادن سلامت شهروندان نباشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه