English

لزوم ترغیب معلمان به عضویت در صندوق ذخیره فرهنگیان

نماینده صندوق ذخیره فرهنگیان در استان ایلام گفت: مدیران مدارس همکاران فرهنگی غیر عضو را به عضویت در صندوق ذخیره فرهنگیان ترغیب نمایند.

 لزوم ترغیب معلمان به عضویت در صندوق ذخیره فرهنگیان

به گزارش خبرگزاری موج ایلام ،  قباد بیگی  نماینده صندوق ذخیره فرهنگیان در استان ایلام با بیان اینکه فرهنگیان بخش بزرگی از بدنه کارمندان دولت را تشکیل می‌دهند و توجه به رفاه و ارتقاء سطح معیشتی آنان نقش مهمی در سلامت جامعه دارد اظهار کرد : صندوق ذخیره فرهنگیان با همین هدف سال ١٣٧٣ بر اساس تبصره ۶۳ برنامه دوم توسعه تاسیس شد.

وی گفت : تولید و افزایش سرمایه و ثروت برای تقویت توان مالی و ارتقای وضعیت معیشتی و رفاهی فرهنگیان در دوران اشتغال و بازنشستگی و نیز ایجاد فرصت جهت زمینه های مشارکت فرهنگیان در فعالیت های اقتصادی از اهم اهداف این موسسه می باشد .

نماینده استانی موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به مزایای عضویت در موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان افزود : بهره مندی اعضاء از واریز سهم دولت و نیز استفاده از خدمات رفاهی در زمینه های مختلف و بهره مندی از سود حاصل از فعالیت شرکتهای تابعه موسسه از جمله مزایای عضویت در این صندوق می باشد . 

قباد بیگی تاکید کرد : صندوق ذخیره فرهنگیان طبق قانون اجازه دارد برای سرمایه‌گذاری، مشارکت یا عاملیت در حوزه‌های بانکی، تولیدی، خدماتی، تجاری، مالی، عمرانی، فرهنگی و … اقدام کند و از این طریق منافع اقتصادی فرهنگیان را تامین کند.

ایشان تصریح کرد : هدف اصلی صندوق ذخیره فرهنگیان، این است که دارایی معلمان را سرمایه‌گذاری کند و بخشی از دغدغه مالی دوران بازنشستگی آن‌ها را از محل این صندوق تامین کند.

وی در مورد فرآیند عضویت گفت : دانشجو معلمان غیر عضو ، نیرو های جدید الاستخدام و همکارانی که تاکنون عضو نشده اند می توانند به واحد تعاون و امور رفاهی ادارات محل خدمت مراجعه و در این خصوص اقدام نمایند .

قباد بیگی بر ضرورت اطلاع رسانی مدیران مدارس به همکاران فرهنگی برای عضویت یا افزایش سهم عضویت در صندوق ذخیره فرهنگیان استان تاکید و افزود : همکاران عضو می توانند بر اساس ضوابط مقرر میزان سهم الشرکه خود را تا ۵درصد افزایش دهند تا معادل آن از سهم دولت و سود آن بهره مند شوند .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه