English

برگزاری نخستین دوره آموزشی تخصصی غواصی برای آتش‌نشانان

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایلام گفت: دوره آموزش مقدماتی غواصی جهت تشکیل تیم تخصصی غواصی برای پرسنل عملیاتی آتش‌نشانی شهرداری ایلام به مدت چهار روز به صورت تئوری و عملی برگزار شد.

 برگزاری نخستین دوره آموزشی تخصصی غواصی برای آتش‌نشانان

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، نصرت الله لطفی رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایلام اظهار کرد: برگزاری دوره آموزشی غواصی با هدف بالا بردن توان عملیاتی پرسنل آتش‌نشانی بصورت تئوری و عملی برگزار شد.

وی افزود: ۶ نفر از آتش‌نشانان با شرکت در این دوره هم با تکنیک‌های غواصی، امداد و نجات در آب و نیز تجهیزات غواصی آشنا شدند که با توجه به وجود رودخانه‌ها و سدهای ایلام برگزاری این دوره و تشکیل تیم تخصصی سیلاب و غواصی از نیازهای اصلی سازمان به شمار می‌رفت.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایلام آموزش‌های عمومی و تخصصی را یکی از مهم‌ترین نیازهای سازمان آتش‌نشانی دانست و خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه آتش‌نشانان با انواع حوادث مواجه هستند، برگزاری این دوره‌ها و کسب آموزش‌های لازم برای خدمت‌رسانی بهتر به همنوعان و نجات جان آنها در حوادث آبی، باید از مهارت و تخصص لازم برخوردار شوند تا در مواقع نیاز آماده هر نوع فداکاری باشند.

وی تصریح کرد: در پایان این دوره به آتش‌نشانان حاضر در دوره مدرک سطح یک ستاره اعطاء می‌شود و جهت ارتقا توان تیم تخصصی غواصی سازمان آتش‌نشانی شهرداری ایلام دوره‌های تخصصی دو ستاره زیر نظر اساتید مجرب در آینده نزدیک برگزار خواهند شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه