English

عدم‌بارگزاری فایل‌های شخصی روی گوشی‌های همراه در پیاده‌روی اربعین حسینی

رئیس پلیس فتا استان ایلام با هشدار به زائران حسینی از آن‌ها خواست از بارگزاری فایل‌های شخصی روی گوشی‌های همراه در پیاده‌روی اربعین خودداری کنند.

عدم‌بارگزاری فایل‌های شخصی روی گوشی‌های همراه در پیاده‌روی اربعین حسینی

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، سرهنگ علیرضا یعقوبی، رئیس پلیس فتا استان ایلام  در خصوص عدم‌نگهداری تصاویر و فیلم‌های خصوصی و خانوادگی و تصاویر اسناد و مدارک هویتی  روی گوشی همراه زائران در طول مسیر داخل و خارج از کشور هشدار داد.

وی اضافه کرد: زائران گرامی مراقب باشند تصاویر شخصی خود را روی گوشی نگهداری نکنند و حتی‌الامکان محتوای شخصی را ضمن رمزگذاری به فلش مموری یا سایر ابزارهای ذخیره‌سازی خارجی منتقل کنند تا در صورت مفقود شدن گوشی همراه، از تصاویر شخصی آنها سوءاستفاده نشود و حریم شخصی آن‌ها به خطر نیفتد.

این مسئول انتظامی با اشاره به خطرات وای‌فای رایگان نیز عنوان کرد: زائران گرامی هنگام اتصال به وای‌فای رایگان از انجام تراکنش مالی یا ارسال تصاویر شخصی خودداری کنند، چراکه احتمال دسترسی به اطلاعات آنها وجود دارد.

رئیس پلیس فتا استان تصریح کرد: همچنین تعدادی از دست‌فروشان مستقر در شهر ایلام و مهران نیز با استفاده از اسکیمر، اطلاعات کارت‌های بانکی شهروندان را کپی می‌کنند، در این زمینه لازم است زائران گرامی از تحویل کارت بانکی و رمز آن به دستفروشان جدا خودداری کنند.  

وی در پایان اعلام کرد: چنانچه زائران  در طول مسیر نیاز به مشاوره  یا حتی ثبت شکایت داشتند، می‌توانند از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با فوریت‌های سایبری پلیس فتا تماس بگیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه