English

اربعین یک گردهمایی معنوی بزرگ و جاودانه است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام گفت: اربعین یک گردهمایی معنوی بزرگ و جاودانه است.

اربعین یک گردهمایی معنوی بزرگ و جاودانه است

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، فاطمه رستگار مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج ایلام، با بیان اینکه اربعین یک گردهمایی معنوی بزرگ و جاودانه است گفت: اربعین فرصتی مناسب برای تبیین ارزش های مذهبی برای کودکان و نوجوانان است.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام در راستای ارادت به سید و سالار شهیدان و تعظیم شعائر اسلامی و انجام خدمات فرهنگی به زائران، حضور فعالی در راهپیمایی عظیم اربعین دارد.

رستگار ادامه داد: همکاری در راه اندازی و استقرارموکب هنرمندان ایلام و ایران (شین) در سه راهی کارخانه سیمان، راه اندازی موکب حضرت قاسم(ع) (نوجوانان حسینی) و ایستگاه مهمانان کوچک امام حسین(ع) در پایانه مرزی مهران و هماهنگی برای استقرار تریلر سیار کانون پرورش فکری مرکز در میدان اربعین از اقدامات این اداره کل در ایام اربعین است.

وی ادامه داد: اهدای دست سازهای عاشورایی و محرمی به کودکان و نوجوانان زائر، انجام فعالیت های ادبی در قالب دل نوشته و شعر و سفرنامه نویسی و اهدای بسته های فرهنگی به زائران از برنامه های فرهنگی این اداره کل در اربعین است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ادامه داد: اربعین یک گردهمایی معنوی بزرگ و جاودانه است و افتخار بزرگی برای استان ایلام به عنوان پایتخت خادمان سیدالشهداست و ما تمام تلاش خود را جهت ارائه خدمات مناسب به زائران عزیز به کار برده ایم.

وی ادامه داد: انجام فعالیت های فرهنگی از طریق تولید و نشر محتوا در قالب‌های مختلف ادبی وهنری با موضوع محرم و اربعین حسینی از اهداف حضور در این رویداد بزرگ است.

رستگار تصریح کرد: در جریان واقعه کربلا، ‌نام‌های مقدسی از کودکان و نوجوانان از جمله حضرت قاسم، حضرت عبدالله‌بن‌حسن،‌ حضرت رقیه، حضرت علی‌اصغر وجود دارد و بهترین فرصت برای معرفی الگوهای رفتاری و اعتقادی به کودکان و نوجوانان زائر برپایی موکب ها و پایگاه های فرهنگی در مهران است.

وی در پایان گفت: فعالیت های فرهنگی و حضور کارکنان این اداره کل در اربعین امام حسین(ع) از ۳۱ ام مرداد ماه تا پایان اربعین در مکان های اعلام شده ادامه خواهد داشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه