English

مجازات‌های خروج غیرمجاز از کشور

فرمانده مرزبانی استان ایلام گفت: از لحاظ قانونی اتباع ایران برای خروج از کشور یا اقامت در خارج و مسافرت از خارج به ایران باید گذرنامه اخذ کنند.

مجازات‌های خروج غیرمجاز از کشور

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، سرهنگ فرج رستمی فرمانده مرزبانی استان ایلام بیان داشت: گذرنامه یک سند رسمی است که از طرف ماموران ذی‌صلاح دولت جمهوری اسلامی ایران برای مسافرت اتباع ایران به خارج یا اقامت در خارج یا مسافرت از خارج به ایران داده می‌شود.

وی با بیان اینکه در واقع هیچ تبعه ایرانی نمی‌تواند بدون اینکه گذرنامه دریافت کند، رسما از ایران خارج شود، ادامه داد: در صورت تخلف از این موضوع و خروج بدون اخذ گذرنامه یا اسناد در حکم گذرنامه، حبس از دو ماه تا شش ماه یا پرداخت جریمه نقدی یا هر دو مجازات در انتظار فرد خاطی خواهد بود.

رستمی تاکید کرد: حتی اگر شخص گذرنامه اخذ کرد، باید از طریق مجاز و تعیینی توسط حکومت از کشور خارج شود؛ بنابراین خروج از کشور از طریق نقاط غیرمجاز جرمی قابل مجازات است.

سرهنگ رستمی درباره مجازات کسی که از نقاط غیر غیرمجازی برای خروج استفاده کند نیز گفت: مجازات این فرد نیز یک تا سه ماه حبس تعیین شده است. حال اگر شخصی مرتکب دو تخلف فوق با هم شود، یعنی هم گذرنامه دریافت نکرده باشد و هم از نقاط غیرمجاز از کشور خارج شده باشد، مجازات شدیدتر شش ماه حبس و بیشترین جزای نقدی مقرر در قانون را باید تحمل کند.

 وی خاطرنشان کرد: نه تنها عبور و خروج خود شخص تبعه ایران از کشور به نحو غیرقانونی جرم حساب می‌شود، عبور دادن آن فرد از ایران توسط شخص ثالث نیز مجازات به همراه خواهد داشت.

در پایان سرهنگ رستمی در پایان گفت: ضمن قبولی آرزوی طاعات و عبادات زائران اباعبدالله الحسین درپیاده‌روی اربعین حسینی از مردم عزیز کشور جمهوری اسلامی ایران تقاضا دارم که تنها با در دست داشتن گذرنامه از دروازه‌های رسمی کشور اقدام به عبور از کشور نمایند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه