English

آغاز فعالیت صحت سنجش ترازوها و وسایل سنجش سبک در استان ایلام

مدیرکل استاندارد استان ایلام از آغاز فعالیت صحت سنجش ترازوها و وسایل سنجش سبک در استان خبر داد.

 آغاز فعالیت صحت سنجش ترازوها و وسایل سنجش سبک در استان ایلام

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، مهناز همتی مدیر کل استاندارد استان ایلام گفت: در راستای اجرای تکالیف ذاتی، دینی و قانونی سازمان ملی استاندارد و به منظور نظارت و صحت سنجی وسایل سنجش و جلوگیری از کم فروشی، ترازوها و باسکول های بازار ایلام و شهرستان ها مورد بازرسی و کنترل بازرسان استاندارد قرار می گیرد.

همتی با اعلام این خبر گفت: در این طرح که توسط آزمایشگاه همکار استاندارد در حال انجام است، وسایل سنجش سبک شامل ترازوهای مرغی و دیجیتالی و باسکول های متحرک که در مراکز عرضه و توزیع از جمله میادین میوه و تره بار، طلافروشی ها، تاسیسات سیلندر پرکنی، قنادی ها، نانوایی ها و ... استفاده می شود، در کلیه شهرستان های استان ایلام مورد آزمون و صحت سنجی قرار می گیرد.

وی در ادامه عنوان کرد: این آزمون های ادواری که بر اساس قوانین سازمان ملی استاندارد ایران اجباری است به منظور بررسی صحت توزین وسایل سنجش مورد استفاده صنوف در داد و ستد عمومی انجام می گیرد و در صورت تأیید صحت توزین وسیله، برچسب حاوی تاریخ آزمون بر روی آن نصب خواهد گردید.

مدیر کل استاندارد استان در پایان به شهروندان توصیه کرد در هنگام خرید به منظور اطمینان از صحت عملکرد وسایل توزین، حتما به برچسب صحت عملکرد الصاق شده بر روی ترازوها توجه نموده و از مراکزی که ترازوهای آنها فاقد برچسب صحت عملکرد است جدا خودداری نمایند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موارد را از طریق تلفن گویای ۲۴ ساعته ۱۵۱۷ و یا سامانه رسیدگی به شکایات اداره کل به شماره ۵۰۰۰۱۱۵۱۷، شکایت خود را اعلام نمایند تا با متخلفین مربوطه برخورد قانونی صورت گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه