English

علی پوراحمد:

سطح سفره‌های آب زیرزمینی استان درحال افت است

جلسه کارگروه استانی سازگاری با کم آبی(شورای حفاظت از منابع آب استان ) به ریاست بهرام نیا استاندار ایلام و با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی ، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای و سایر مدیران عضو کارگروه استانی در سالن جلسات شهید رجایی استانداری برگزار گردید.

سطح سفره‌های آب زیرزمینی استان درحال افت است

به‌گزارش خبرگزاری موج ایلام، علی پوراحمد در این جلسه ضمن ارایه گزارشی از وضعیت بارش‌های سال آبی جاری، وضعیت کلی منابع آب استان ، حجم مخازن سدها و مقایسه با سنوات قبل، گفت : مقدار بارشها در سال آبی جاری ۴۳ درصد نسبت به دراز مدت و ۴۱ درصد نسبت به سال گذشته کاهش نشان می دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای ایلام افزود: سطح سفره آب های زیرزمینی در حال افت است و آبدهی رودخانه های استان تا ۸۰ درصد کاهش یافته و این موضوع وضعیت مخازن سدها را در شرایط نگران کننده ای قرار داده است .

وی ضمن اعلام هشدار به بهره برداران و ذینفعان منابع آب تاکید کرد: عبور از شرایط حاد پیش رو مستلزم عمل به وظایف از سوی همه ذیمدخلان بخش آب و صرفه جویی و رعایت الگوی مصرف توسط کلیه ذینفعان و بهره برداران خواهد بود .

در ادامه این جلسه استاندار ایلام اقدامات انجام شده را مثبت ارزیابی نمود و گفت : همه دستگاههای اجرایی ذیربط استان باید به وظایف خود در قبال صیانت و حفاظت از منابع آب عمل نمایند تا بتوانیم از پیک نیاز در فصول گرم سال آینده عبور نمائیم.

حسن بهرام‌نیا همچنین بر ارائه الگوی کشت مناسب با اقلیم استان، جداسازی آب شرب از فضای سبز، استفاده از پساب تصفیه خانه ها و قنوات در بخش صنعت و فضای سبز تاکید نمود . 

بهرام نیا در پایان خاطرنشان کرد: مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر ایلام که جزو مصوبات سفر هیئت محترم دولت است هر چه سریعتر باید تکمیل و به مدار بهره برداری وارد شود تا بتوان از پساب آن در سایر مصارف مجاز استفاده کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه