English

احمد کرمی:

تونل کبیرکوه ظرف یکسال آینده به بهره برداری می‌رسد

معاون امور عمرانی استاندار ایلام گفت: امسال 53 میلیارد تومان به این طرح بزرگ راهسازی تخصیص یافته و یکهزار متراز تونل کبیرکوه لاینینگ‌ و سقف‌کاری شده و در صورت‌ تامین اعتبار مورد نیاز از طرف وزارت راه و شهرسازی ظرف یکسال آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد.

تونل کبیرکوه ظرف یکسال آینده به بهره برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری موج ایلام احمد کرمی معاون امور عمرانی استاندار ایلام در جریان بازدید از روند احداث تونل کبیرکوه، افزود: کار حفاری تونل کبیرکوه با پنج هزار و 800 متر بدنه اصلی و 500 متر تونل‌ فرعی به اتمام رسیده و در مجموع با 80 درصد پیشرفت فیزیکی در دست احداث است ‌و تاکنون 260 میلیارد تومان برای این تونل هزینه شده و برای تکمیل آن به 400 میلیارد تومان دیگر نیاز است.

بهره برداری از 33 طرح عمرانی، اقتصادی و فرهنگی در شهرستان آبدانان 

معاون امور عمرانی استاندار ایلام در حاشیه آئین‌ افتتاح این طرح ها به مناسبت گرامیداشت هفته دولت،گفت: اجرای طرح هادی در 20  روستای شهرستان ، چهارخطه کردن پنج کیلومتر از مسیر اول شهر به سمت مورموری ، حذف پیچ های خطرناک، روکش  آسفالت جاده آبدانان - دشت عباس ، گازرسانی‌ به پنج روستا، راه اندازی کارگاه های تولید گلیم نقش‌ برجسته، اصلاح و روشنایی معابرعمومی شهری‌ و روستایی از جمله این طرح ها بودند.

کرمی اجرای طرح روشنایی‌ جاده کمربندی ضلع غربی شهر آبدانان، نصب چمن‌ مصنوعی‌ در زمین فوتبال‌ مورموری و اجرای طرح های امور شهری را از دیگر طرح ها برشمرد و افزود: با بهره برداری طرح های امور شهری، زمینه اشتغال 94  نفر از جوانان جویای کار شهرستان مهیا می شود.

وی مجموع طرح های عمرانی و اقتصادی در سطح استان افتتاح شده بمناسبت هفته دولت را 149 طرح با 438 میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار داشت: برای اجرای این تعداد طرح عمرانی در آبدانان 32 میلیارد تومان از محل اعتبارهای ملی، استانی و نفت هزینه‌ شده است و اولویت مدیریت استان، تکمیل‌ و تجهیز طرح های نیمه تمام است و کلنگ زنی‌ جدید در دستور کار نیست.

معاون امور عمرانی استانداری ایلام تصریح کرد: برای رفع مشکل، اصلاح و توسعه شبکه های آب و برق  شهری و روستایی شهرستان آبدانان 30 میلیارد تومان از محل اعتبارهای عمرانی استانی و سرفصل های ملی اختصاص یافته و تا پایان سال جاری به شهرستان تزریق می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه