English

جمیل صادقی فر:

رعایت پروتکل های بهداشتی در ایلام بسیار کاهش یافته است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با اشاره به اینکه عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در این استان آزار دهنده است،گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی در استان بسیار کاهش یافته و جزو استان هایی است که زیر50 درصد پروتکل ها را رعایت می کنند.

رعایت پروتکل های بهداشتی در ایلام بسیار کاهش یافته است

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، حمیل صادقی فر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در نشست کارگروه رسانه ای کرونا با بیان اینکه تجمع ها و دورهمی های شبانه افزایش یافته، مشاغلی که باید محدود شوند، فعال هستند و استفاده از ماسک به موضوعی ساده و بی اهمیت تبدیل شده است،اظهار داشت:در پیک سوم همراهی مردم بیشتر و رعایت پروتکل های بهداشتی نیز بیش از50 درصد بود اما اکنون چنین انسجام و همراهی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه حجم اقدامات انجام شده در کنترل کرونا در سطح استان بالا است اما برای رسیدن به نتیجه به انسجام بیشتری از سوی مردم نیازمندیم،تصریح کرد:دستگاه های اجرایی دولتی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و از برگزاری همایش و تجمع خودداری و در صورت ضرورت رعایت حداکثر رعایت پروتکل های بهداشتی را داشته باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام به دورکاری کارکنان دستگاه ها اشاره و خاطرنشان کرد: دورکاری در ادارات و دستگاه های شهرهای قرمز و نارنجی الزامی است.

وی به عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در گروه های شغلی 3 و 4 اشاره کرد و گفت: مشاغل گروه سه و چهار که تهویه و شرایط استاندارد ندارند، باید همراهی بیشتری داشته باشند که متاسفانه دستورالعمل ها در این گروه ها رعایت نمی شوند.

دکتر صادقی فر در مجموع همه مردم بخصوص گروهی که دارای علائم و تست آنها مثبت شده ،باید در قرنطینه باشند تا بتوان با حداکثر رعایت پروتکل های بهداشتی زنجیره انتقال ویروس را قطع کنیم،افزود:با ویروسی مواجه هستیم که غیر قابل دیدن، همه گیر و ماندگار شده و مدام در حال جهش است و همین موضوع ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی را دوچندان می کند.

وی با بیان اینکه رکود تزریق روزانه 3 هزار دز در استان شکسته شد ومجموع واکسیناسیون از 50 هزار دز عبور کرده است،اظهارداشت:صحت واکسن در همه جای دنیا مطرح است، واکسن ها نمی توانند مانع از ابتلای مجدد جلوگیری کند بخصوص زمانی که گونه جهش یافته هم در حال انتشار باشد اما سبب می شود در صورت ابتلا خفیف و مرگ و میر به همراه نداشته باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به اینکه بیش از90 درصد کادر بهداشت و درمان در ایلام واکسینه شده و تعداد مبتلایان در این حوزه بسیار کاهش یافته است،تصریح کرد:تعداد محدودی نیز که در حوزه بهداشت به کرونا مبتلا می شوند هنوز واکسن دریافت نکرده اند و تعداد افرادیکه واکسن تزریق کرده و بار دیگر مبتلا شده اند نیز کم و با علائم خفیف همراه بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه