English

جهانگیر رستم زاد:

دستگاه هایی که مصوبات قرارگاه کرونا را اجرا نکنند به دادگستری معرفی می شوند

معاون امور اقتصادی استاندارایلام گفت:با توجه به اینکه بحث جان و سلامت مردم در میان است به همین دلیل هر دستگاهی که در سطح استان مصوبات ستاد کرونا را اجرا نکند، به دادگستری معرفی می شود.

دستگاه هایی که مصوبات قرارگاه  کرونا را اجرا نکنند به دادگستری معرفی می شوند

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، جهانگیر رستم زاد معاون امور اقتصادی استاندارایلام در نشست ستاد قرارگاه کرونا با اشاره به اینکه هیچ توجیهی از هیچ دستگاهی پذیرفته نمی شود زیرا سلامت مردم اولویت اصلی همه ماست،افزود:دستگاه های اجرایی استان موظفند مصوبات ستاد استانی کرونا را رعایت کنند .

وی با بیان اینکه با توجه به وضعیت قرمز شهر ایلام،رستوران ها و غذاخوری ها حق پذیرایی و تجمع در محل کار خود را ندارند و تنها به صورت غذای بیرون بر می توانند فعالیت کنند،اظهار داشت:تالارها نیز تعطیل می باشند و نانوایی ها باید پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی را بصورت کامل رعایت کنند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا در ایلام با اشاره به اینکه دغدغه اصلی ما حفظ سلامت مردم است به همین خاطر باید در اماکن پرتردد نظیر جایگاه های سوخت علاوه بر زدن ماسک پروتکل های بهداشتی بشدت رعایت شود،خاطرنشان کرد: انتظار می رود که دستگاه های فرهنگی نظیر ارشاد، رسانه ها، فضای مجازی و صدا و سیمای و شهرداری ایلام پای کار بیایند و با آگاهی بخشی به مردم خطرات کرونا را بیشتر از قبل یادآور شوند.

معاون امور اقتصادی استاندارایلام اظهار داشت: نقش رسانه ها و صدا و سیما با تولید محتوا و ساخت برنامه های اثرگذار و فرهنگ ساز بسیار کلیدی است و می توانند مردم را پای کار بیاورند.

رستمزاد تصریح کرد: تمام صنوف ، اتحادیه ها و بازاریان ستاد استانی کرونا را همراهی کنند و با رعایت کامل شیوه نامه ها و دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه زدن ماسک، استفاده از مواد ضدعفونی و گندزدا و پرهیز از تجمعات به حفظ سلامت خود و مردم کمک کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام با اشاره به اینکه دورکاری به منزله تعطیلی نیست و باید یک کارمند در دسترس باشد تا در صورت نیاز با توجه به مراجعه ارباب رجوع بتواند کار وی را پیگیری کند،گفت:کارمندان دورکار باید در دسترس باشند تا خللی در ارایه خدمات به ارباب رجوع ایجاد نشود و حضور کارمند در دورکاری بر اساس بخشنامه با صلاح دید مدیر صورت می گیرد.

رستمزاد در پاسخ به شایعات خطر مرگ در بین افرادی که واکسن کرونا زده اند، نیز افزود: با توجه به اعلام دانشگاه علوم پزشکی در بین افراد مسنی که واکسن کرونا دریافت کرده اند هیچ مورد ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا در استان گزارش نشده  و مردم به این شایعات توجه نکنند.

وی همچنین خواستار محدود شدن فعالیت باشگاه های زیرزمینی و بانک‌هایی شد که تهویه هوای مناسبی ندارند واظهار داشت: بازرسی ها باید افزایش یابد و با موارد خاطی برخورد صورت گیرد و بحث کرونا با سلامتی مردم سروکار دارد و در این رابطه هیچ مماشاتی پذیرفته نمی شود و همه باید در مقابل سلامت مردم پاسخگو باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام با بیان اینکه با توجه به وضعیت قرمز استان از نظر کرونا، تردد مردم در روزهای پنجشنبه و جمعه در مسیر ایلام- صالح آباد محدود و ممنوع است،گفت:یکی از مکان‌های پر تردد آرامستان ها هستند که باید با همراهی نیروی انتظامی و پلیس راهور تردد در مسیر ایلام - صالح آباد و بهشت رضای ایلام کنترل و محدود شود.

رستمزاد با بیان اینکه با توجه به اینکه هم اکنون وارد پیک پنجم شده ایم و وضعیت چند شهرستان استان قرمز است، باید مصوبات ستاد استانی کرونا را عملیاتی و دچار روزمرگی نشویم،اظهار داشت:در راستای اجرای مصوبات پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، هفته اخیر قرارگاه کرونا در شهرستان‌های مهران، ایلام و قرارگاه استانی نیز برگزار شد و تاکیدات لازم در جهت عملیاتی شدن مصوبات ستاد استانی کرونا صورت گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه