English

مهدی اصلانی کرچی:

از ظرفیت بسیج برای کنترل و نظارت بازار ایلام استفاده شود

بازرس کل استان ایلام گفت: دستگاه های متولی نظارت بر بازار در استان باید از ظرفیت های بسیج اصناف برای کنترل و نظارت مناسب بازار و شبکه توزیع کالا استفاده بیشتری کنند.

از ظرفیت بسیج برای کنترل و نظارت بازار ایلام استفاده شود

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، مهدی اصلانی کرچی بازرس کل استان ایلام در دیدار با رئیس بسیج اصناف ایلام افزود: از اهداف تشکیل بسیج اصناف این است که در هدایت و تاثیر گذاری بر صنوف بازار برای حرکت در اجرای احکام اسلامی در خرید و فروش و معاملات بازار نقش آفرینی کندو فرهنگ خود نظارتی اصناف را تقویت کنند که اگر اینگونه باشد بسیاری از دغدغه‌ها و نگرانی ها از جامعه اصناف و بازاری برطرف می شود.

وی اظهار داشت: یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری در دو نوبت سخنرانی در اواسط سال قبل و اواسط اسفند سال گذشته، توجه به ساماندهی و نظارت بر قیمت‌ کالاهای اساسی بازار بود و وظیفه همگانی است که برای رفع این معضل تلاش کنیم و دستگاه‌های متولی اقتصادی باید در پیش بینی ها و برنامه ریزی ها و اقدامات بموقع و قاطع برای رفع این معضل به وظیفه خود به خوبی عمل کنند.

مدیرکل بازرسی استان ایلام با اشاره به اینکه از فروردین ماه سال جاری تاکنون این دستگاه نظارتی در مسأله نحوه تنظیم و کنترل بازار استان ورود کرده است،تصریح کرد:با ورود بازرسی به نحوه تامین وعرصه و توزیع مرغ و برخی کالاهای اساسی،خوشبختانه با تذکرات وهشدارها و همراهی دستگاه‌های اجرایی در بهبود و اصلاح برخی تصمیمات، اقدامات و تشدید نظارت ها، توفیقاتی در کاسته شدن مشکلات مردم از جمله کاهش صفوف خرید مرغ و کالاهای اساسی بازار را شاهد بودیم.

اصلانی کرچی با بیان اینکه مشکلات کنترل بازار می بایست به صورت ریشه ای برطرف شود،خاطرنشان کرد:این موضوع باید به طور اساسی و ریشه ای، چاره اندیشی شود و این بازرسی کل این موضوع را به عنوان مسائل کلان استانی بررسی می نماید و در این مسیر برای یافتن راه حل ها و استفاده از نظرات، مشورت ها و کمک های نخبگان، نهادها و تشکل های حرفه ای تخصصی و بسیج اصناف و دستگاه‌های متولی اقتصادی استقبال می کند.

مدیرکل بازرسی استان ایلام گفت:نحوه شناسایی و تعیین عوامل عمده و خرد در توزیع کالاهای اساسی و نظارت و گزارش گیری مستمر و بموقع از عملکرد آنان برای جلوگیری از هر گونه انحراف از شبکه توزیع مردمی کالاهای حمایتی و برخوردار از یارانه دولتی بسیار ضروری است .

اصلانی کرچی ادامه داد: بازنگری و اصلاح شبکه نظام تأمین، عرضه و توزیع در کاهش آسیب ها و مشکلات تنظیم و  کنترل بازار مؤثر است و ایجاد و تقویت بسترها و درگاه های الکترونیکی برای بهره‌مندی از مشارکت عمومی در نظارت بر بازار نقش مهم و کم هزینه ای در کنترل بازار دارد.

وی با اشاره به این که بسیج اصناف با طرح ها و اقدامات ابتکاری خود و با بهره گیری از کاسبان و بازاریان معتمد و امین، نقش موثری برای ایجاد ثبات و آرامش در توزیع کالاهای اساسی در بازار ایفا نموده است، گفت:هر زمان که دستگاه های اقتصادی متولی بازار استان از این ظرفیت مردمی استفاده نموده ، مشکلات کمتری در مراحل تأمین و توزیع کالاهای اساسی مردم وجود داشته و کمتر شاهد شکل گیری صف‌های طولانی بوده ایم.

وی با بیان اینکه تامین کالای اساسی در مناطق محروم استان می بایست از اولویت های جهاد کشاورزی و صمت باشد،افزود: اقشار آسیب پذیر و کم برخوردار باید همواره در اولویت باشند و با توجه به آنکه بسیج اصناف با رویکرد هدایت، حمایت و نظارت به دنبال رفع مشکلات مربوط به بازار است، می تواند به دولت در تأمین و توزیع کالاهای اساسی به این اقشار ضعیف و نیازمند کمک کند.

همچنین رئیس سازمان بسیج اصناف استان ایلام در این دیدار گفت: بسیج اصناف در دو موضوع توزیع عادلانه کالا‌های اساسی با اجرای طرح شبکه کاسبان امین و درموضوع نظارت با طرح همیاران بازرسی آمادگی لازم برای کمک به نهاد‌های متولی از جمله اتاق اصناف و سازمان صمت را دارد.

سرهنگ محمدی با اشاره به اینکه تلاش می شود که پیشنهاد بازرس کل استان برای تنظیم تفاهم نامه ای پیرامون نحوه استفاده از ظرفیت مردمی بسیج اصناف در راستای مردمی شدن بازرسی و توسعه و تقویت نظارت همگانی انجام شود.

وی اظهار داشت:در جهت شناسایی و انعکاس گزارش های فساد و سوء جریان های احتمالی در توزیع کالاهای اساسی برخوردار از یارانه‌ها دولتی و جلوگیری از انحرافات و کمک به جریان صحیح، سالم و شفاف و رقابتی بازار و ناامن شدن فضا برای سوداگران اقتصادی و برهم زنندگان معیشت مردم  بسیج اصناف کمک می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه