English

استاندار ایلام:

ایلام پیشقراول در حوزه جنگل کاری، آبخیزداری و مبارزه با بیابان زدایی در کشور است

استاندار ایلام با اشاره به اینکه حفاظت از منابع طبیعی دفاع از منافع ملی است، گفت:ایلام پیشقراول در حوزه جنگل کاری، آبخیزداری و مبارزه با بیابان زدایی در کشور است

ایلام پیشقراول در حوزه جنگل کاری، آبخیزداری و مبارزه با بیابان زدایی در کشور است

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، محمد نوذری استاندار ایلام در دیدار با معاون وزیر و رئیس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور افزود:استان ایلام پیشقراول در حوزه جنگل کاری، آبخیزداری و مبارزه با بیابان زدایی در کشور است و برای حفاظت و صیانت از این ثروت ملی نیازمند تجهیزات سخت افزاری لازم هستیم.

وی حفاظت از منابع طبیعی را دفاع از منافع ملی برشمرد و اظهار داشت: در این زمینه با توجه به وسعت جنگل های حوزه زاگرس در استان ایلام نیازمند توجه و اهتمام جدی سازمان به این منطقه از کشور هستیم.

استاندار ایلام به کاهش محسوس نزولات جوی در استان اشاره و تصریح کرد: با توجه به بارش های بسیار کم و مواجه با خشکسالی و خطر حریق در جنگلها و مراتع استان خواستار اختصاص اعتبارات و تجهیزات لازم اطفاء حریق نظیر روت فایر و سایر امکانات در حوزه مدیریت بحران هستیم.

نوذری به حادثه‌خیز بودن و صعب العبور بودن بسیاری از مناطق استان اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیازمند استقرار یک فروند بالگرد برای اطفاء حریق در استان هستیم که امیدواریم با توجه به اهمیت موضوع این مهم مورد توجه جدی سازمان قرار گیرد.

در ادامه این نشست معاون وزیر و رئیس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور ضمن تقدیر از حمایت‌های بی بدیل استاندار ایلام،گفت: استان ایلام به واسطه حمایت های کم‌نظیر مسئولان ارشد استان و عملکرد مطلوب استان در حوزه منابع طبیعی، جنگل کاری و آبخیزداری به عنوان یک نمونه و الگوی موفق ملی در کشور مطرح است.

دکتر منصور از منابع طبیعی بعنوان ثروت ملی یاد کرد و نسبت به خواسته ها و مطالبات استاندار ایلام دستورات مقتضی را صادر نمود و مقرر شد در چند روز آینده تجهیزات لازم در حوزه اطفا حریق تحویل استان گردد.

گفتنی است در پایان این نشست استاندار ایلام به جهت خدمات ارزنده در حوزه منابع طبیعی و جنگل کاری استان با اهدای لوح تقدیر از زحمات دکتر منصور معاون وزیر و رئیس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور قدردانی کرد.

 

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی