English

عزت اله عبدخانی:

بیش از دو هزار واحد صنفی بدلیل عدم رعایت دستورالعمل و پروتکل های بهداشتی در ایلام پلمپ شدند

معاون بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: ۲ هزار و ۲۳۵ واحد صنفی متخلف که توصیه‌های بهداشتی و دستورالعمل های ستاد مبارزه با کرونا استان را نادیده گرفتند پلمب شده اند.

بیش از دو هزار واحد صنفی بدلیل عدم رعایت دستورالعمل و پروتکل های بهداشتی در ایلام پلمپ شدند

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، عزت اله عبدخانی معاون بازرسی و نظارت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صمت استان افزود: این برخوردهای قانونی در راستای پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا مرحله چهارم توسط گشت‌های ویژه سازمان صنعت، معدن و تجارت با همکاری اصناف و دیگر نهادهای ذی ربط انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه این بازرسی ها توسط ۳۰۰ گشت مشترک از ابتدای مهرماه تاکنون انجام شده است، اظهار داشت : از این تعداد بازرسی های انجام شده ۲ هزار و  ۲۳۵ واحد به دلیل رعایت نکردن موارد بهداشتی و تخلف پلمب و از ادامه فعالیت این واحدها جلوگیری شد.

معاون بازرسی و نظارت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن‌ و تجارت ایلام تصریح کرد: واحدهای صنفی این استان نباید تا اعلام رسمی ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا اقدام به باز کردن واحدهای خود کنند.

عبدخانی خاطرنشان کرد: متخلفان برابر دستور العمل ستاد مقابله با کرونا در صورت استنکاف پلمب و به مراجع قانونی معرفی می‌شوند.

وی ‌ادامه داد: گشت‌های مشترک با حضور دستگاه های متولی در ۲ نوبت صبح و ظهر با حضور بازرسان سازمان صمت استان ایلام تا پایان مدت زمان اجرای مصوبات ستاد مبارزه با کرونا ادامه دارد تا از فعالیت صنوف و فروشگاه‌های غیر ضروری جلوگیری شود.

معاون بازرسی و نظارت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن‌ و تجارت ایلام گفت: در سال جاری ۱۹۶ شکایت مردمی در سامانه ۱۲۴ معاونت بازرسی و نظارت سازمان به ثبت رسیده است که از این تعداد ۱۵۷ مورد به صورت تلفنی، سه مورد به صورت حضوری، ۳۶ مورد به صورت کتبی ثبت شده است.

عبدخانی افزود: ۸۱ درصد از این شکایت‌ها در حوزه کالا و ۱۹ درصد هم در حوزه خدمات بوده است.

عبدخانی از عموم شهروندان ایلامی درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی از قبیل فروش اجباری کالا، گرانفروشی، درج نکردن قیمت، صادر نکردن فاکتور و احتکار مراتب را به تلفن ۱۲۴ اعلام کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه