English

استاندار ایلام:

اتمام پروژه سامانه گرمسیری نقش مهمی در تحقق شعار سال در استان دارد

استاندار ایلام با اشاره به اینکه تمام پروژه سامانه گرمسیری نقش مهمی در تحقق شعار امسال دارد،گفت:سامانه گرمسیری یکی از اولویت های مهم استان برای اتمام تا پایان دولت است.

اتمام پروژه سامانه گرمسیری نقش مهمی در تحقق شعار سال در استان دارد

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، محمد نوذری در نشست با مدیران سامانه گرمسیری با بیان اینکه با تکمیل سامانه گرمسیری تحول بزرگی در حوزه تولید استان اتفاق خواهد افتاد، افزود: ۲۴۲ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل سامانه گرمسیری در استان تخصیص یافته است.

وی خواستار تسریع در اجرای این پروژه مهم شد و اظهار داشت: سامانه گرمسیری یکی از پروژه‌های مهم استان در سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها است که با اتمام آن تحولی بزرگی در حوزه تولید استان اتفاق خواهد افتاد.

استاندار ایلام بر تکمیل این سامانه به‌عنوان یک پروژه مهم و مطالبه ملی در استان تاکید و تصریح کرد: اتمام پروژه سامانه گرمسیری نقش مهمی در تحقق شعار سال در استان خواهد داشت.

نوذری به آخرین وضعیت سامانه گرمسیری اشاره و خاطرنشان کرد: این پروژه مهم در حوزه جهاد کشاورزی قریب ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اما در حوزه وزارت نیرو از کل ۲۶۰ کیلومتر طول سامانه بیش از ۸۰ درصد پیش فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه خطوط فرعی انتقال آب برای ۱۷ هزار و ۵۵۳ هکتار در مناطق ایلام، مهران و دهلران طراحی شده است،ادامه داد: برای تکمیل سامانه نیازمند انتقال آب از طریق شبکه اصلی هستیم.

استاندار ایلام به سفر دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان و تخصیص ۲۴۲ میلیارد تومان برای تکمیل سامانه گرمسیری خبر داد و گفت: در سفر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان در حوزه وزارت نیرو برای انتقال آب ۵۵۰ میلیارد به استان اختصاص یافت که از این میزان تاکنون ۱۰۵ میلیارد تومان تخصیص یافته است و ۴۴۵ میلیارد نیز در بودجه ۱۴۰۰ تخصیص خواهد یافت.

نوذری با بیان اینکه در این سفر همچنین ۱۳۷ میلیارد تومان در حوزه جهاد کشاورزی برای تکمیل سامانه اختصاص داده شده که به طور کامل تخصیص یافته، افزود: برای تکمیل کامل این پروژه مهم نیازمند تزریق اعتبارات بیشتر از محل و ردیف های دیگر چون صندوق توسعه ملی هستیم.

وی اظهار داشت: اگر در تکمیل سامانه گرمسیری بیش از این زمان سپری شود هم شبکه‌ها فرسوده می‌شوند و هم هزینه و خسارات جبران ناپذیری به بار خواهد آورد.

وی تأکید کرد: با توجه به نگاه مثبت مقام معظم رهبری در تکمیل طرح‌های مهم حوزه آب و خاک کشاورزی برای استان‌های محرومی چون ایلام، لازم است از طریق صندوق توسعه ملی در جهت تزریق اعتبارات برای این پروژه مهم اقدام لازم صورت گیرد.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه تکمیل سامانه به جد در دستور کار نظام و دولت است، گفت: در ایام پیش رو این مهم از طریق مسئولان ارشد ملی پیگیری می شود.

نوذری از تکمیل سد کنجان چم در سال جاری خبر داد و افزود: این سد هم اکنون بالای ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که تا پایان دولت به بهره برداری خواهد رسید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه