English

حجت الاسلام کریمی تبار خطاب به مدیرکل بازرسی استان تاکید کرد:

بدون مماشات و با قدرت با ساخت و سازهای غیرقانونی در ایلام برخورد شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه بدون مماشات و با قدرت با ساخت و سازهای غیرقانونی در ایلام برخورد شود، گفت: اول سراغ آلونک سازهای حاشیه شهر نروید، دنبال گردن کلفتانی بروید که در حال دور زدن دیگران هستند و بدون مماشات برخورد کنید.

بدون مماشات و با قدرت با ساخت و سازهای غیرقانونی در ایلام برخورد شود

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار در دیدارمدیرکل وکارکنان سازمان بازرسی استان در رابطه با برخورد قانونی سازمان بازرسی نسبت به متخلفین از قانون در زمینه های مختلف اشاره کرد وافزود:با توجه به وضعیت کشور در حال حاضر و فضای تبلیغاتی که در اختیار دشمن قرار دارد، دشمن روی دستاوردها و داشته های ما مانور نمی دهد.

وی اظهار داشت: اگر شعار امسال مقام معظم رهبری در زمینه ی تولید، پشتیبانی و موانع زدایی تحقق پیدا کند، ما جهش تولید خواهیم داشت، مشکل بیکاری حل خواهد شد و به جایی می رسیم که دشمن را ناامید کنیم، همانطوری که امروز دشمن جرات تهاجم نظامی را ندارد، در تهاجم اقتصادی هم نمی تواند کاری انجام دهد.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد:جامعه ما با یک سری مشکلات دست و پنجه نرم می کند و سفره های قشر متوسط در حال تبدیل شدن به قشر فقیر است و بی عدالتی ها و ثروت اندوزی عده ای در جامعه و مشکل بیکاری را می توان با تمام وجود لمس کرد و از طرفی تبلیغات گسترده دشمن که می خواهد موجی از یاس و ناامیدی را در جامعه تزریق کند، جامعه در این شرایط نیاز به دو نیرو دارد یکی امید آفرینی و دیگری اقدام عملی است.

حجت الاسلام دکتر کریمی تبار خاطرنشان کرد:نقش سازمان بازرسی یک نقش امیدآفرین است و ما می توانیم شرایط موجود را تغییر بدهیم، اضافه بر کمکهای مادی کمکی است که خدا به ما می کند، کار نشد نداریم، سازمان بازرسی به یک سری از وظایف ذاتی که داشته و عمل نشده ورود کند که خودبخود تاثیرگذار خواهد بود.

امام جمعه ایلام به کمبود نیروی بازرسی و تخلفات گسترده اشاره کرد و گفت:بهترین راه این است که کار به طور جدی و درست انجام شود و برای جبران نیروی کم باید اقدام سریع، قانونی و به موقع انجام گیرد که بازدارنده است.

حجت الاسلام کریمی تبار افزود:نقشی که سازمان بازرسی در زمینه ی امید آفرینی دارد همچون نقشی است که در حال حاضر رئیس دستگاه قضا برای امید آفرینی انجام می دهد که اگر کسی مظلوم واقع شده و پول و پارتی ندارد و حقش خورده شده است، با ورود ایشان و اقدامات انجام گرفته امید افراد برگشته است.

وی اظهار داشت:بازرسی اگر نقش خود را به خوبی ایفا کند، مدیر آنجا نسبت به کاری که باید انجام بگیرد، باید پاسخگو باشد و اگر انجام ندهد باید هم نسبت به فعلش و هم ترک فعلش پاسخگو باشد، اگر احساس کند که نظارت هست، طبیعتا برنامه ریزی و پیش بینی درستی برای آینده خواهد داشت.

امام جمعه ایلام به وضعیت قیمت میوه در استان اشاره و تصریح کرد:ما در استان برای کنترل قیمت میوه، نیاز به میدان میوه و تره بار داریم کاری که تجربه ی آن در جاهای دیگر موفق بوده است، چرا چندین دلال باید وجود داشته باشند و یا قیمت میوه را با قیمت غیرواقعی به فروش برسانند؟ چرا نباید در استان سردخانه داشته باشیم؟ این اقدام توسط بخش خصوصی یا دولتی می تواند انجام گیرد.

حجت الاسلام کریمی تبار به وجود اشکالاتی در ماده ی ۵ و ۱۰۰ در حوزه ی ساخت و سازهای غیر مجاز هم اشاره کرد و اظهار داشت:علت مشکل در این حوزه به مشکل در این دو ماده برمی گردد، بعضی ها با رانت اطلاعاتی و ارتباطاتی که دارند، استفاده می کنند و این وضع را ایجاد می کنند، تعدادی از پرونده هایی که در ماده ی ۱۰۰ و ۵ رفته اند اگر مورد بررسی قرار بگیرند بعضی از تخلفات آشکار و تبانی آنها کاملا مشخص است که اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد:مدیران باید در تبانی هایی که در مناقصه ها و مزایده ها دارد انجام می گیرد، تحرکی داشته باشند، نباید در جاهایی پشت صحنه تصمیم گیری شود و آن کسی که تصمیم گیرنده ی اصلی است امضا بزند و در کانالی که دیگران برایش ترسیم کرده اند، بخواهد نقش ایفا کند و خودش هم نداند.

حجت الاسلام کریمی تبار افزود: کار، کار سختی است اما شدنی است، اگر در عرصه ی امید آفرینی در جامعه بخواهیم کار کنیم، باید بدون تسامح ورود کنید و حواستان باشد به دنبال دانه درشتها بروید، نه اینکه کسی در حاشیه شهر از سر ناچاری و نداری آلونک بسازد و زورمان به او برسد و کسی دیگر در وسط شهر در حال ساخت چند طبقه به صورت غیرقانونی باشد و در حاشیه ی امن قرار گیرد و کسی با او کاری نداشته باشد، اول سراغ آلونک سازها نروید که میخواهند سرپناهی داشته باشند، بلکه اینهایی که درآمدهای چندمیلیاردی از بابت ساخت و سازهای غیرقانونی دارند و گردن کلفتانی که دارند دیگران را دور می زنند، مهار کنید

وی اظهار داشت:هیچ گاه از کسانی که از پشتوانه ی قدرت و ثروت برخوردارند، کوچکترین تسامحی نداشته باشید،بخصوص با گردن کلفتان مافیایی به صورت جد برخورد کنید، مردم و مسئولین هر دو از این برخورد حمایت می کنند، اما حواستان باشد که برخورد دقیق و براساس مستندات باشد و خدای نخواسته بی خود آبروی کسی ضایع نشود.

امام جمعه ایلام تصریح کرد:چرا در سال گذشته بیش از ۱۳۰ مورد مجوز تخریب گرفته شده است، اما کسی نیست که جرات اقدام داشته باشد؟ مدیرانی که در ایجاد این شرایط اهمال کرده اند باید پاسخگو باشند و اگر پروانه این ساخت و سازهای غیرقانونی داده شده است، پایان کار آنها داده نشود و باید با آنها برخورد قانونی صورت گیرد.

وی ادامه داد:این ظرفیت برخورد با قانون شکنان در استان وجود دارد، یک تعدادی هستند که دارند همه ی ما را به بازی می گیرند، سازمان بازرسی به راحتی می تواند در این زمینه نقش آفرین باشد، بنده و استاندار و دستگاه قضایی هم کمک می کنند و هر جا هم به مانع برخوردید، بنده در خدمت شما هستم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه