English

سعیدرضا کریمیان خبرداد:

هشدار وقوع سیلاب در ایلام

مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام گفت :سازمان هواشناسی طی اطلاعیه‌ای از فعالیت سامانه بارشی و احتمال وقوع سیلاب و لغزندگی جاده‌ها طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در ۱۴ استان خبر داد.

هشدار وقوع سیلاب در ایلام

به گزارش خبرگزاری موج ایلام،سعید رضا کریمیان افزود:طبق هشدار این سازمان برای روز چهارشنبه و پنجشنبه مورخ 11 و 12 فروردین ماه سال جاری شاهد بارش باران در نیمه شمالی استان خواهیم بود.

وی اظهار داشت : مردم بویژه عشایر استان  به منظور پیشگیری از وقوع هرگونه حوادث احتمالی تدابیر امنیتی لازم را اتخاذ و از هر گونه اسکان و چرای دام در مسیر سیلاب، ارتفاعات و نقاط حادثه خیز جدا خودداری کنند۔

مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام با اشاره به اینکه چادرنشینان ایلام به علت بارش های بهاره و صاعقه در معرض آسیب هستند،اظهار داشت:بر اساس پیش بینی های هواشناسی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هوای استان ایلام بارانی همراه با صاعقه است و این بارش ها به صورت نقطه ای تقویت می شود و امکان بروز حادثه و آسیب برای چادرنشینان وجود دارد.

کریمیان تصریح کرد:بارش های بهاری مستعد ایجاد حادثه در طبیعت بوده و این موضوع برای چادرنشینان مخاطره آمیز است و همچنین به علت پدیده صاعقه و رعد و برق، اسکان چادرنشینان در کنار درختان نیز خطر ایجاد حادثه را بیشتر می کند.

وی خاطرنشان کرد:گردشگرانی که اقدام به برپایی چادر کرده اند، با توجه به پیش بینی هواشناسی در خصوص بارش های بهاره اقدام به جمع آوری چادرها کرده و به منازل خود بازگردند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام گفت: با توجه به شیوع گسترده کرونا و نیز وقوع بارش های بهاره، گردشگران از حضور در زیرچادرهای تفریحی و ایجاد کانون های جمعیتی خودداری کنند.

کریمیان از عشایر نیز خواست از اتراق یا نزدیک شدن به بستر رودخانه ها و خشکه رودها خودداری کنند و دامداران هم احشام خود را برای تعلیف و چرا به مناطق مرتفع نبرند..

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی