English

سیدجواد حسینی خبر داد:

استفاده دانش آموزان ایلامی از بستر شبکه شاد بالاتر از میانگین کشوری است

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: میانگین استفاده دانش آموزان کشور از بستر شبکه شاد ۷۱ درصد است و این میزان در ایلام ۸۷ درصد و بالاتر از میانگین کشوری است.

استفاده دانش آموزان ایلامی از بستر شبکه شاد بالاتر از میانگین کشوری است

به گزارش خبرگزاری موج ایلام،سید جواد حسینی در نشست شورای آموزش و پرورش استان ایلام افزود: میانگین استفاده دانش آموزان استثنایی کشور نیز از بستر شبکه شاد ۷۲ درصد است که این میزان در استان ایلام با وجود اقدامات و مداخلات مثبت صورت گرفته از سوی دستگاه های اجرایی مرتبط ۹۱.۳ درصد است.

وی اظهار داشت: حدود ۱۵ هزار دانش آموزان ایلامی نیازمند سیستم هوشمند جهت آموزش مجازی هستند که در این راستا یک هزار و ۳۳۰ تبلت در استان تهیه و اهدا شده است و وزارت آموزش و پرورش نیز ۵۰ درصد اعتبار خرید ۱۳ هزار و ۶۷۰ تبلت باقیمانده را برای دسترسی کلیه دانش آموزان محروم استان تامین می کند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تصریح کرد: استان ایلام در راستای کمک به آموزش دانش آموزان استثنایی به هر خدمات و امکاناتی نیازمند باشد، وزارت آموزش و پرورش ۵۰ درصد بودجه آن خدمت را در اسرع تامین می کند.

حسینی با بیان اینکه برای آموزش دانش آموزان استثنایی نیازمند فضایی پنج برابری نسبت به آموزش عادی هستیم، خاطرنشان کرد: در این راستا اعتبارات آموزشی حوزه استثنایی ایلام در سال آینده ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

وی در ادامه از افتتاح باشگاه پیشکسوتان حوزه استثنایی استان خبر داد و تاکید کرد: ابن باشگاه ساعت غیر از آموزش در اختیار این گروه قرار خواهد گرفت و حدود ۲ میلیارد ریال نیز برای آن اعتبار جذب خواهد شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بیش از یک هزار و ۷۰۰ مدرسه استثنایی در کشور فعال است، یادآور شد: سال ۱۴۰۰ چهار مدرسه استثنایی که یک مدرسه آن برای افراد دارای بیماری اوتیسم در نظر گرفته شده احداث می شود.

حسینی با بیان اینکه مراکز مشکلات ویژه یادگیری ایلام جزو بهترین مراکز کشور محسوب می شوند، گفت: ایلام همواره در کلیه حوزه ها دارای پتانسیل ، استعداد و ظرفیت است که باید این استعدادها به سرعت شناسایی و مورد استفاده قرار گیرند.

وی ادامه داد: مهم ترین و نخستین جوهره سند بنیادین آموزش و پرورش ارتقا عدالت آموزشی است و همواره عدالت نیز از بستر جریان یادگیری نشات می گیرد.

وی با تاکید بر این نکته که در توسعه و عدالت آموزشی باید انسان مبنا باشد، گفت: در گذشته توسعه ثروت مبنا، مالکیت مبنا و طبیعت مبنا بود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه هدف اصلی تعلیم و تربیت تبدیل منابع انسانی به سرمایه انسانی و تولید ثروت برای رفاه جامعه است، افزود: البته باید از پتانسیل ها با دقت تمام بهره گرفته و از توانمندی های افراد به درستی استفاده شود.

حسینی گفت: برخلاف گذشته که مهارت فردی اساس توسعه انسانی در هر جامعه به شمار می رفت، اما در جهان امروز خرد، اندیشه و علم اساس توسعه و پیشرفت در هر جامعه است که منابع را به ثروت تبدیل می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه