English

مصطفی سالاری در ایلام خبر داد:

طرح متناسب سازی حقوق بازنشستگان درآینده نزدیک اجرایی می شود

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از اجرای طرح متناسب سازی حقوق بازنشستگان ظرف چند روز آینده خبر داد و گفت: حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار بازنشسته و ۱۴ میلیون بیمه شده اصلی تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار دارند که این جامعه و اعضای خانواده آنان به حدود ۴۵ میلیون نفر می‌رسند.

طرح متناسب سازی حقوق بازنشستگان درآینده نزدیک اجرایی می شود

به گزارش خبرگزاری موج ایلام ، مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان ایلام افزود: از آنجائیکه  منابع سازمان از محل وصولی کارگران و کارفرمایان تامین می شود بنابراین باید در هزینه کرد آن نیز خود آنها نقش و تصمیم گیری داشته باشند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۳ قشرکارگری و صنف به موجب قانون، مشمول حمایت دولت هستند، در صورت تامین منابع، یک میلیون و ۲۰۰ نفز از افراد مشغول به کار در این واحدها مورد حمایت قرار خواهند گرفت،اظهار داشت: سالانه ۲ هزار میلیارد تومان برای ۳۰۰ قلم تجهیزات کمک پزشکی در حوزه درمان برای بیمه شدگان هزینه می شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه  سهم ایلام از احداث درمانگاه تامین اجتماعی ۳ مرکز است که در حال حاضر درمانگاه مهران در حال ساخت و دره شهر نیز در دستور کار قرار دارد،تصریح کرد: هم اینک حدود سه میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته از سازمان حقوق می‌گیرند که تعداد آنها با خانواده حدود ۱۱ میلیون نفر می‌شود.

سالاری با اشاره به اینکه ماهانه بیش ۱۴ هزار میلیارد تومان برای جامعه تحت پوشش هزینه می شود که ۱۳ میلیارد تومان از این میزان وصولی درآمدی منابع بیمه ای است،خاطرنشان کرد:تسهیلات قرض الحسنه به بازنشستگان کشور 10 برابر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه  توقف صدور دفترچه کاغذی براساس قوانین برنامه ششم توسعه، اجرا شده و با این کار امکان رفع دغدغه هزینه درمان بیماران فراهم می شود،اظهار داشت: پرداخت کامل مطالبات ایجاد شده در سامانه نسخه الکترونیک بهترین تشویق و ترغیب برای استفاده از این سامانه توسط مراکز درمانی طرف قرارداد است.

مدیرعامل تامین اجتماعی کشور با بیان اینکه  بیشتر شهرداری ها نیروهای اضافه دارند که باید بدون آسیب رسیدن به معیشت آنها در این زمینه برون سپاری در قالب تشکیل تعاونی ها و شرکت ها صورت گیرد،گفت:آماده همکاری کامل برای رفع مشکلات دهیاری و شهرداریها در استان ایلام داریم و تامین اجتماعی کشور آمادگی دارد که از محل فروش سهام شرکت شستا در استان ایلام سرمایه گذاری کند.

سالاری با اشاره به اینکه برنامه های خاص سازمان تامین اجتماعی برای ساخت درمانگاه های استان، یک درمانگاه دیگر با نظر مدیریت استان، مد نظر سازمان تامین اجتماعی است،افزود: مرحله دوم متناسب سازی اجرایی می شو و در روز عید مبعث شهرهایی که بیمارستان تامین اجتماعی ندارند رایگان درمان می شوند.

رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور با بیان اینکه سال گذشته مجموع اعتباراتی که برای پرداخت وام به بازنشستگان در نظر گرفته شد ۲ هزار میلیارد ریال بود که امسال این مبلغ به ۲۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است،گفت: در مرحله اول متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان سه میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته در مرداد ماه انجام شده و ماهانه ۱۰ هزار میلیارد تومان به این قشر پرداخت شده است.

سالاری با اشاره به اینکه در مرحله دوم همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نیز از این امر مهم برخوردار می شوند،افزود:اقدامات لازم در خصوص افزایش حقوق سالیانه بازنشستگان انجام و حقوق فعلی بازنشستگان همراه با مبالغ مربوط به متناسب‌سازی مشمول افزایش سالیانه می شود.

وی با اشاره به اینکه پرداخت بخشی از مطالبات سازمان تأمین اجتماعی از دولت در بودجه سال آینده تصویب شده و این سازمان از همه ظرفیت‌ها و توان کارشناسی برای دریافت مطالبات و ارتقای خدمات جامعه تحت پوشش استفاده می‌کند،اظهار داشت: سالانه ۲۰ هزار میلیارد ریال برای ۳۰۰ قلم تجهیزات کمک پزشکی در حوزه درمان برای بیمه شدگان هزینه می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه