English

مهناز همتی خبر داد:

توجه به استاندارد یکی از ابزارهای افزایش توان ظرفیت صادراتی در مرز مهران است

مدیرکل استاندارد استان ایلام گفت: توجه به استاندارد یکی از ابزارهای افزایش توان ظرفیت صادراتی در مرز مهران بوده که باید تجار و بازرگانان و همچنین اداره کل استاندارد به این مهم عنایت داشته باشند.

توجه به استاندارد یکی از ابزارهای افزایش توان ظرفیت صادراتی در مرز مهران  است

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، مهناز همتی از صادرات ۱۵۸ هزار تن کالای استاندارد در مرز مهران طی سال گذشته خبر داد و افزود:عمده کالاهای صادر شده تحت نظارت و کنترل کیفی این اداره کل در مدت یاد شده می باشد که شامل سنگ های ساختمانی، سنگ آهن، کاشی، میلگرد، مواد شیمیایی و قطعات یدکی خودرو بوده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۱ هزار تن کالای استاندارد از طریق مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است،اظهار داشت: یکی از عوامل بسیار مهم در صادرات رعایت استاندارد و شاخص‌های آن است و این موضوع می‌تواند فرصت را برای توجه به کیفیت تولید و به تبع آن ایجاد اشتغال به دنبال داشته باشد.

مدیرکل استاندارد استان ایلام تصریح کرد:از ابتدای سال جاری تاکنون  تعداد ۵۶۳ فقره پرونده صادراتی شامل ۱۹۸ محصول که ۸۶ محصول آنها با توجه به اینکه مشمول استاندارد اجباری برای صادرات بوده‌اند بر اساس پروانه استاندارد آنها مجوز صادرات صادر شده است.همتی خاطرنشان کرد: امسال تعداد ۵۵۵ فقره آزمون تعیین ماهیت در آزمایشگاه اداره استاندارد شهرستان مرزی مهران انجام شده که بیشترین آن مربوط به آهک و کربنات سدیم است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی