English

استاندار ایلام:

بیش از ۲۸۵ پروژه در ایام الله دهه فجر در ایلام افتتاح و کلنگ زنی می شود

استاندارایلام با اشاره به اینکه در دهه مبارک فجر برنامه ها بیشتر در بستر فضای مجازی انجام می شود،گفت: در این ایام، حدود 285 پروژه در زمینه های مختلف در استان ایلام افتتاح و کلنگ زنی می شود.

بیش از 285 پروژه در ایام الله دهه فجر در ایلام افتتاح و کلنگ زنی می شود

به گزارش خبرگزاری موج ایلام ،قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام در گفتگوی زنده با مردم از صدا و سیمای مرکز ایلام به تشریح دستاوردها و خدمات نظام در استان ایلام پرداخت و افزود: با احتساب تونل آزادی که ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد و عملیات آن شروع شده، بالغ بر ۷۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای افتتاح و یا شروع بکار آنها هزینه می شود.

وی با بیان اینکه هرچه داریم از امام و شهدا داریم و در دهه مبارک فجر همه مسئولان گزارش عملکرد نظام در زمینه های مختلف  به مردم ارائه کنند،اظهار داشت:در این دو سه سال، شدید ترین و ظالمانه ترین تحریم ها بر علیه کشور اعمال شده است و در این شرایط سخت تلاش داشته ایم در راستای حل مسائل و مشکلات مردم حرکت کنیم، اما ادعای حل تمام مشکلات را نداریم ولی دستاوردهای نظام می بایست گفته شود.

دو اقدام مهم ایلام برای مهار کرونا

استاندار ایلام با اشاره به اینکه در بحث کرونا در ابتدا پویش ها و کمک های مومنانه مردمی خوبی صورت گرفت و بیش از ۲۰ میلیارد تومان کمک جمع آوری شد، تصریح کرد: در اوایل کرونا همراهی مردم خوب بود اما در آبان ماه وضعیت کرونا در استان بحرانی شد و در کشور چه در ابتلا و چه فوتی تقریبا رتبه اول کشور داشتیم ،اما امروز همه استان آبی شده است.

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه در راستای مدیریت کرونا علاوه بر اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و هوشمند و طرح جامع مدیریت کرونا دو اقدام مهم دیگر نیز انجام شده است،خاطرنشان کرد: قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا برای نظارت بر اجرایی شدن دستورالعمل ها و مصوبات ستاد کرونا ایجاد کردیم و قرارگاه شهید سلیمانی را برای پیشگیری و شناسایی و بیماریابی ایجاد کردیم که در این طرح هم افراد بیمار شناسائی می شوند و هم کسانی که با بیماران در ارتباط بوده اند، تست می شوند و هم افراد آسیب پذیر شناسایی و مراقبت می شود.

وی خاطرنشان کرد:وضعیت کرونا امروز در استان ایلام شکننده است و همه بایست دستور العمل ها و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

استاندار ایلام گفت:چند سفر خوب و پرخیر و برکت به استان ایلام داشتیم ازجمله سفر دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، معاون رئیس جمهور در بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاون علمی رئیس جمهور، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، سفر چندباره مسئولان بنیاد مستضعفان و علوی دیگر نهادها و ارگان‌های خدمت رسانی به استان وغیره که دستاوردهای بسیار خوبی برای استان در پی داشت.

بودجه ۱۴۰۰ عملکرد بسیار موفقی داشتیم

سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه در بودجه ۱۴۰۰ عملکرد بسیار موفقی داشتیم و این بودجه بیس و اساس برای سالهای بعدی است،افزود: در بودجه جاری بیش از ۶۲ درصد رشد داشته ایم و در بودجه عمرانی؛ ردیف های استانی بالای ۷۰ درصد و در بودجه های ملی بالای ۱۰۰ و در بودجه توازن بالای ۱۰۵ درصد رشد داشته ایم.

وی با بیان اینکه در چهار ساله دوم دولت تدبیر و امید در استان ایلام حدود ۶۵ تا ۷۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است، اظهار داشت: این سرمایه‌گذاری در نقاط مختلف استان در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی و آب و خاک و کشاورزی، زیرساخت و جاده ای و غیره انجام شده است که لیست نام پروژه میزان اعتبار همه آنها موجود است در صورتی که خبرنگاران تمایل داشته باشند در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: در مجموع  دولت تدبیر و امید در استان ایلام بالغ بر ۱۷۰ هزار میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شد و حدود ۱۱۰ هزار میلیارد تومان محقق شده است.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه در سال ۹۸ در ضریب امنیت سرمایه‌گذاری رتبه اول کشور و در سرمایه گذاری با رشد بالای ۲۰۰ درصد جزو ۶ استان برتر کشور انتخاب شدیم،خاطرنشان کرد: مجموعه این دستاوردها، خدمات نظام است و حاصل وفاق و همدلی و هم افزایی و کار جمعی تمامی مسئولان است.

استاندار ایلام با بیان اینکه با افتتاح فاز دوم پتروشیمی ایلام خوراک لازم برای دیگر پتروشیمی های استان که در دست اقدام است، مهیا می شود، گفت: دو طرح بزرگ صنایع تخصصی پایین دستی یکی توسط بخش خصوصی مدیریت توسط دولت در استان ایلام در دست اجرا است که می تواند تحول عظیمی در توسعه صنعت ایجاد اشتغال زایی داشته باشد و مجموعه بزرگ  pp در استان بالای ۵۰ درصد پیشرفت داشته است.

سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در استان بر طبق گزارش مرکز آمار ایران کاهش یافته اما ادعایی نداریم که بیکاری ریشه کن شده است،افزود: نرخ بیکاری استان در سال ۹۱ بالای ۱۷ درصد بوده است و الان در سه ماهه زمستان ۹۹ به ۵.۱ درصد رسیده است اما در حال حاضر بالای ۱۶ هزار بیمار در استان داریم.

در حوزه تقسیمات کشوری عملکرد استان موفق بوده است

استاندار ایلام گفت: در حوزه تقسیمات کشوری عملکرد استان موفق بوده است و برای محقق شدن برخی مناطق تلاش های زیادی کردیم علیرغم نداشتن برخی شرایط ،اما با اصرار موفق به دستاوردهای خوبی شدیم.

سلیمانی دشتکی افزود: در این دولت ،بخش دشت عباس، شهرستان هلیلان، شهرستان چوار ایجاد شد. در این راستا شخص رئیس جمهور، معاونین ، وزیر کشور و مجموعه حوزه سیاسی و مسئولان استان کمک کردند و در حال حاضر بخش آسمان آباد و منطقه شوهان در مهران را در حوزه تقسیمات کشوری تحت اقدام داریم و امیدواریم در این دولت به نتیجه برسد.

 استاندار ایلام تصریح کرد: در سالهای ۹۵ و ۹۶ در اربعین مشکلات زیادی داشتیم اما در دوسال اخیر تلاش های زیادی از جمله آماده کردن زیرساخت‌های جاده ای و ساخت چند تونل و چند پل و رفع پیچ های حادثه خیر، ایجاد نیوجرسی، ایجاد کنارگذرها، ایجاد و توسعه پارکینگ ها، ایجاد تاسیسات آب رسانی در پایانه، ایجاد و ساماندهی سرویس های بهداشتی و غیره انجام شده است تا در سال ۹۸ بیش از ۴.۷ میلیون نفر تردد زوار در مرز مهران داشته باشیم.

وی اظهار داشت:آغاز عملیات اجرایی راه آهن ایلام به دستور رئیس جمهور انجام شده و باتوجه به کمبود بودجه از اعتبارات توازن استان برای جبران استفاده کردیم و امروز بیش از ۲۷۰ میلیارد تومان برای اجرای فاز اول گذاشته ایم و تلاش داریم از طرف جنوب نیز خط راه آهن از خوزستان ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: روز معارفه بنده، مردم از وزیر خواستار راه اندازی بازارچه چیلات و چنگوله شدند و همانجا قول دادم که زیرساخت های هر دو بازارچه را آماده می کنیم و در این زمینه بالای ۷۰ میلیارد تومان هزینه شد و با رایزنی ها مجوز گذر مرزی چیلات و دو بازارچه چیلات و چنگوله را گرفتیم اما در طرف عراقی با مشکلاتی مواجه شدیم.

سلیمانی دشتکی خاطرنشان کرد:تلاش ها و دیپلماسی برای رفع مشکلات با استان های واسط و میسان شروع شد و از وزیر کشور و وزیر امور خارجه و سفیر ایران در عراق کمک گرفتیم و سرانجام چند روز گذشته مرز شهابی در عراق توسط دولت عراق تصویب شد و تلاش داریم موضوع چیلات از طرف عراق نیز انجام شود و همزمان بازارچه هلاله شمالی را داریم که در یک قدمی تصویب دولت است.

وی به منطقه آزاد تجاری مهران اشاره کرد و اظهار داشت: در این رابطه تلاش های بسیار خوبی صورت گرفته است که انتظار داریم به زودی در مجمع تشخیص مصلحت نظام، تصویب  شود.

ایلام رتبه خوبی در حوزه آب و خاک کشاورزی دارد

استاندار ایلام گفت: در حوزه آب و خاک کشاورزی استان ایلام رتبه بسیار موفقی داشته است در این زمینه دو طرح بزرگ احیای اراضی ۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری و طرح سامانه گرمسیری از خدمات ماندگار نظام در استان ایلام است.

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه مجموعه پیگیری ها باعث شده که طرح ۵۰ هزار هکتاری احیای اراضی مقام معظم ۹۶ درصد و طرح سامانه گرمسیری ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد،افزود: در حال حاضر ۱۲۰ هزار هکتار زمین آبی داریم و تا آخر دولت بایست به ۱۶۰ هزار هکتار برسد.

وی اظهار داشت: توفیقات دیگر در این حوزه از جمله ایجاد و بهره برداری از سد گلال، پیگیری ایجاد ردیف و اختصاص اعتبار برای سدهای سیکان، میمه و چناره در بودجه ۱۴۰۰، رتبه اول تولید و فرآوری بذر استان در کشور با تولید سالانه بیش از ۲۴ هزار تن، افزایش ظرفیت سیلوی ذخیره گندم استان از ۱۲۰ هزار به ۴۲۰ هزار تن، افزایش تولید گندم استان از ۱۶۰ هزار به ۳۲۰ هزار تن، افزایش تولید کلزا از ۲۵۰۰ به ۲۲ هزار تن و غیره حاصل شد.

سلیمانی دشتکی در حوزه محرومیت‌زدایی و ساخت مسکن محرومان اقدامات قابل توجهی انجام شده است،خاطرنشان کرد:در ابتدا با تشکیل قرارگاه سازندگی محرومیت زدایی مشارکت فعالانه ارگان ها و نهادهای قدرتمندی همچون بنیاد مستضعفان، بنیاد علوی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، معاونت توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری، قرارگاه محرومیت زدایی سپاه و غیره را بکار گرفتیم و در این زمینه اقدامات ارزشمندی نیز انجام گرفت.

وی اظهار داشت: استان ایلام جزو معدود استان های کشور است که توانسته دو شهرستان را تحت پوشش محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان قرار بدهد و چند روز پیش نیز سه بخش محروم ماژین، زرین آباد و مورموری را پیشنهاد دادیم که مورد موافقت بنیاد مستضعفان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه  در استان ایلام خدمات و دستاوردهای بسیار خوبی در استان انجام شده است که حاصل ایجاد وحدت و همدلی و هم افزایی همه مسئولان در استان است،تصریح کرد:در ادامه راه، نیازمند وحدت و همدلی برای اتمام و به ثمر رساندن طرح ها و پروژه های نیمه تمام استان هستیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه