English

محمد نوزری اعلام کرد:

رسانه ها خطر عادی سازی کرونا را به مردم اطلاع رسانی کنند

معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام ساده انگاری مردم در خصوص کرونا را بسیار خطرناک عنوان کرد و گفت: از رسانه ها، فضای مجازی و صدا و سیما تقاضا دارم در مورد خطرات عادی سازی کرونا در جامعه به مردم اطلاع رسانی کنند.

رسانه ها خطر عادی سازی کرونا را به مردم اطلاع رسانی کنند

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، محمد نوذری در پنجاه و دومین نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا، افزود: در بسیاری از شهرستان های استان مسافرت های بین شهری و درون استانی و حضور مردم در طبیعت، تجمع در آرامستان ها و غیره، دورهمی ها افزایش یافته که حاصل ساده انگاری در خصوص کروناست و این بسیار خطرناک است.

وی به اضافه شدن وضعیت آبی به رنگ بندی کرونا در استانها  اشاره و اظهار داشت: رنگ بندی کرونا به چهار وضعیت قرمز، نارنجی، زرد و آبی تقسیم بندی شده است.  

وی در ادامه وضعیت مرکز استان را آبی اعلام کرد و افزود: خوشبختانه با همت همه‌ی مسئولین و همکاری خوب مردم وضعیت کرونا در استان بهبود یافته است و اکنون در وضعیت آبی هستیم.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام تصریح کرد: در گذشته به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۴ نفر با تست PCR مثبت برای شرایط زرد تعریف می‌شد، اما اگر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۲ نفر تست PCR مثبت وجود داشته باشد، وضعیت آن شهر از نظر شیوع ویروس کرونا آبی است.

نوذری به حضور کارکنان در ادارات در مناطق آبی  استان اشاره و خاطرنشان کرد: تا ابلاغ دستورالعمل جدید فعلا روال کار در ادارات مناطق آبی همچون روال زرد دنبال می شود.

وی در خصوص بازگشایی مدارس نیز اظهار داشت: بر اساس تصمیمات ستاد ملی کرونا در مناطق آبی که مناطق کم‌خطر است، با رعایت کامل دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی مدارس با جمعیت کم شروع به فعالیت می کنند.

معاون استاندار ایلام تصریح کرد: در مناطق زرد و آبی، پایه اول و دوم ابتدایی به شرط این که کلاس بیشتر از 10 نفر نباشد، تشکیل شده و همچنین دروس کارگاهی و عملی فعالیت خود را از سر می گیرند.

فعالیت ادارات مناطق آبی به روال وضعیت زرد ادامه می‌یابد

 معاون استاندار و رئیس قرارگاه عملیاتی ستاد استانی مبارزه با کرونا گفت: تا زمان ابلاغ دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های مربوط به وضعیت آبی، روال فعالیت‌ها مطابق قبل خواهد بود

معروف بسطامی افزود: شیوه‌نامه محدودیت‌های شرایط آبی هنوز تدوین نشده است و به محض ابلاغ، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

هفت شهرستان ایلام در وضعیت آبی کرونا قرار گرفتند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: از مجموع ۱۱ شهرستان ایلام، هفت شهرستان آبی و چهار شهرستان زرد هستند

محمد کریمیان افزود: شهرستان ‌های ایلام، بدره، چرداول، سیروان، ملکشاهی، مهران و هلیلان آبی و آبدانان، ایوان، دره‌شهر و دهلران در وضعیت زرد قرار دارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه