English

تحلیل برخی از خبرنگاران از جلسه نماینده ولی فقیه با اصحاب رسانه استان:

رسانه، ریه تنفسی و منعکس کننده معضلات جامعه است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه رسانه ریه تنفسی و منعکس کننده معضلات جامعه است،گفت:رسانه و مطبوعات زبان گویای خدماتی است که نظام و دولت به مردم ارائه می دهند و فرد رسانه ای دارای شخصیت ممتازی است که دغدغه فردی ندارد و از پیله فردیت بیرون آمده است.

رسانه، ریه تنفسی و منعکس کننده معضلات جامعه است

به گزارش خبرگزاری موج ایلام ، حجت الاسلام الله نورکریمی تبار روز 16 دیماه سال جاری در نشست صمیمی با برخی از رسانه های استان افزود: نگاه رسانه نسبت به مسائل و مشکلات توام با دغدغه اجتماعی است، نقد منصفانه موجب رشد و تعالی جامعه است، آنجائیکه نقد و مطالبه گری وجود نداشته باشد، چنانچه واپس گرایی به میان نیاید، پیشرفتی نیز در کار نیست.

وی با اشاره به اینکه فضای منفی تملق و چاپلوسی که در بین برخی مسئولین و زیرمجموعه آنها دیده می شود نیاز به اصلاح دارد، اظهار داشت: برخی مدیران از زاویه امن خارج شوند، خلا کرسی آزاد اندیشی در دانشگاهها و رسانه استان برای مناظره علمی با مدیران دولتی وجود دارد و کرسی آزاد اندیشی گامی صحیح در جهت مطالبه گری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در تحلیل این دیدار با اشاره به اینکه با نظر بلند مسئولان؛ نور افکن نقد بر پستوهای نمور می‌تابد،گفت:تلاش و تکاپوی رسانه‌ها و مطالبه‌گری آن‌ها از منظر افکار عمومی، نویدبخش روزهای خوب در زمینه احقاق حقوق عامه است و هم‌افزایی و وحدت درونی اصحاب رسانه و تمسک به میثاق اخلاق حرفه‌ای، به‌دور از شعارزدگی و حُب و بغض‌های شخصی، راه رسیدن به قله اهداف و کسب رضایت و اعتماد مردم است.

عمران خودآموز خاطرنشان کرد: قدرشناسی از نگاه بلند مسئولان ارشد استان در همراهی با رسانه‌ها، نه تنها آنان را به حمایت بیشتر ترغیب می‌کند، بلکه آزادی عمل رسانه‌ها را تقویت و در عین حال مسئولیت آنان را دوچندان خواهد کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خاطر نشان کرد:: مشی معتدل امام جمعه ایلام و ارتباط وثیق ایشان با رسانه‌ها، فرصتی مغتنم و کم‌سابقه است که می‌تواند مطالبه‌گری را قوت بخشد و نورافکن نقد را به پستوهای نمور و جاهایی که برای خود مصونیت آهنین فرض کرده‌اند، بتاباند.

وی اظهار داشت: استاندار ایلام نیز که هماره میز مطبوعات استان را در جلسات اداری برای مطالبه‌گری از مسئولان ملی محفوظ داشته و ارج نهاده است، از یک سو، رسانه‌ها را بازوی توانمند توسعه و از سوی دیگر ناظرانی بی‌طرف می‌داند که آسیب‌ها و خطاها را  به موقع گوشزد می‌کنند که بی‌گمان با شرایط پیش‌گفته، دوران بلوغ و بالندگی رسانه‌های استان فرا رسیده است و هر رسانه می‌تواند در این فضای تعاملی و حرفه‌ای صاحب نقش و اثر باشد.

خودآموز با بیان اینکه کرونا، بوته آزمایش رسانه‌ها و آزمون مسئولیت‌مداری آنان بود، که با موفقیت و نمره قابل قبول از آن بیرون آمدند و البته کماکان در این صحنه و عرصه، حضور جدی دارند، تصریح کرد: برای تمام فعالان بی‌مزد و منت این عرصه خطیر آرزوی سلامتی و سربلندی دارم.

مدیرمسئول روزنامه مهران با اشاره به اینکه عمیق‌تر از گذشته نفس می کشیم،گفت: چند روزگذشته برجسته‌ترین و اثرگذارترین نشست رسانه‌ای سال ۹۹ استان ایلام به همت بسیج رسانه رقم خورد. نشستی که در آن رسانه نگاران ازطیف‌های مختلف سیاسی، آزادانه دیدگاه‌های خود را بیان کردند و ریز و درشت موضوعات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی استان را مورد واکاوی قرار دادند.

خداداد ابراهیمی با اشاره به اینکه دراین نشست مودت آمیز، مبحثی به نام رئیس و مرئوس و صدر و ذیل جلسه در کار نبود و همه ازجنس رسانه بودند حتی میزبان، مهمانان و میزبان، متفق القول بر یک مطالبه تاکید می کردند؛" صدای مردم بی‌صدا بودن !"

وی اظهار داشت: دراین نشست، میزبان، صمیمانه از اهالی رسانه خواست که با فراست و درایت والبته با نگاه حرفه‌ای و مسئولیت پذیری اجتماعی، مدیران را نقد کنند و اینکه برای ایفای این نقش باید منتقد منصف قانون‌ محور بود.

مدیرمسئول روزنامه مهران تصریح کرد: در اثنای جلسه، میزبان شماره تلفنش را باصدای رسا به رسانه‌ها اعلام کرد و قول داد که حتی المقدور به تماس‌های خبرنگاران مطالبه‌گر مردمی  پاسخ دهد و در نهایت خود را نیز مطالبه‌گر و ازجنس رسانه قلمداد کرد.وی ضمن اینکه نقد مسئولان را از الزامات جامعه امروز دانست، خود  را نیز در معرض نقد دانست و از این موضوع استقبال کرد چرا که اعتقاد دارد جامعه‌ی بدون دیده‌بان، محکوم به زوال و خاموشی است.  لذا هم مدیران باید ظرفیت نقد پذیری خود را در برابر رسانه ها بالا ببرند و هم اصحاب رسانه  باید در کار نقد ومطالبه‌گری در راستای استیفای حقوق مردم مداومت کرده و بدانند که نقد هزینه‌های سنگینی دارد.

ابراهمیمی خاطرنشان کرد: به زعم نگارنده تنها نقد وارد به این نشست، صندلی‌های خالی خبرنگاران شهرستانی بود که امید می رود جبران مافات شود. حُسن ختام این نشست صمیمی، عکس یادگاری دست جمعی بود، با لبخندی از جنس آرامش که درچهره‌‌ی اهالی رسانه ایلام عیان شد؛ یعنی اینکه؛ این نشست، نقبی به روشنایی بود و باید ازنگاه ژرف‌ میزبان به حوزه فرهنگ و رسانه حق‌شناسی کرد و اینک که او خود را ازجنس رسانه و در معرض نقد می بینید و از رسانه تحت عنوان ریه‌ی تنفسی جامعه تعبیر می کند بی گمان اهالی رسانه نیز دراین عرصه‌ی پرفراز ونشیب، عمیق‌تر از گذشته نفس خواهند کشید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه