English

معاون بهزیستی استان ایلام:‍

اجرای طرح ملی همیار مادر و کودک از فردا در ایلام

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد اداره کل بهزیستی ایلام گفت: طرح ملی همیار مادر و کودک در سه شهرستان این استان اجرا خواهد شد.

اجرای طرح ملی همیار مادر و کودک از فردا در ایلام

به گزارش خبرگزاری موج ایلام ، فروزان افسرده با اعلام این خبر افزود: این طرح با هدف ارتقا سلامت روانی و اجتماعی مادران باردار در معرض آسیب و کودکان آنها و پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب های روانی و اجتماعی  اجرا می شود.

وی با بیان اینکه این طرح امسال بصورت پایلوت از اول دی ماه در سه شهرستان دره شهر، ایوان و چرداول اجرا خواهد شد، افزود: در اجرای این طرح آموزش های بهداشت روان بر اساس نظریه دلبستگی با هدف ارتقا تحول بهینه روابط مادر و کودک، کاهش آسیب های اجتماعی احتمالی در آینده به واسطه تسهیل دلبستگی ایمن در کودکان و بهبود روابط مراقبتی اولیه در خانواده های در معرض خطر ارایه خواهد شد.

معاون بهزیستی ایلام با ذکر اینکه جامعه هدف این طرح مادران در معرض آسیب نظیر مادران باردار مناطق کم برخوردار ، دارای فرزند معلول ، فرزندان دارای اختلالات فراگیر رشدی یا دارای همسر بیمار اعتیاد هستند، تاکید کرد: این مادران از طریق موسسات همکار مجری طرح شناسایی و در طول دوره بارداری آموزش های لازم را دریافت خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه آموزش ها به دلیل شیوع ویروس کرونا بصورت مجازی به مادران ارایه می شود، یادآور شد: همچنین به مادران مشارکت کننده در طرح که شامل هشت تا ۱۰ جلسه آموزش مفاهیم دلسبتگی ایمن بوده، بسته تشویقی به منظور مشارکت و ایجاد انگیزه در آنها اهدا خواهد شد.

به گفته وی، این طرح با رویکرد پیشگیرانه در سه مرحله پیش از تولد و دوران جنینی، بدو تولد تا یک سالگی و از یک تا سه سالگی اجرا و مرحله نخست آن از فردا آغاز خواهد شد.

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد اداره کل بهزیستی ایلام نحوه شناسایی مادران باردار در این طرح را از طریق تسهیل گران عنوان کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه