English

فرماندار بدره:

بدره در مسیر توسعه و شکوفایی قرار دارد

فرماندار شهرستان بدره از توابع استان ایلام گفت: با اجرای ایستگاه تأمین آب تلخاب،زید و زرانگوش و جاده قاضی خان-بدره ، توسعه مناطق گردشگری ، احداث محورهای ارتباطی شهرستان و رفع مشکلات کانون های عشایری، این شهرستان در مسیر توسعه قرار خواهد گرفت.

بدره در مسیر توسعه و شکوفایی قرار دارد

یونس آزادی در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری موج ایلام با اشاره به اینکه ایستگاه تأمین آب تلخاب ، زید و زرانگوش با پیشرفت فیزیکی 80 درصد در حال اجراست، افزود: این ایستگاه بیش از 600 هکتار از زمین های دیم منطقه را آبیاری می کند و زمینه افزایش اشتغال و راندمان تولید را فراهم می کند.

وی با بیان اینکه در سطح شهرستان سه ایستگاه تامین آب مطالعه شده که ایستگاه تلخاب با پیشرفت حدود ۸۰ درصدی در شرف اتمام است، اظهار داشت: از ظرفیت اقتصاد مقاومتی موانع این پروژه برطرف شده، مشکل برق و تخصیص آب آن حل شده است.

وی ادامه داد: از محل سفر معاون توسعه روستایی و مناطق محروم و همچنین سفر نوبخت اعتبارات خوبی به این پروژه اختصاص یافت و پیش بینی می شود تا خردادماه سال آینده به بهره برداری برسد.

فرماندار شهرستان بدره از توابع استان ایلام گفت: دو منطقه کانون عشایری شامل پشته ارشت و چنار جافری که از قدیم خالی از سکنه بوده و هم اکنون مجددا مهاجرت معکوس داشته، مشکل برق ، گاز و غیره آنها حل شده و تهیه طرح هادی در این روستاها در دست اقدام است و تاکنون تنها مشکل آب آشامیدنی آنان انجام نشده که در آینده نزدیک برطرف خواهد شد.

آزادی افزود: این دو روستا کانون عشایری بوده اند که جدیداً ساخت و ساز در آنها صورت گرفته و این موضوع می توانند کانون مهاجرت معکوس باشند.

وی اظهار داشت: به منظور کمک به جامعه عشایری و جلوگیری از ورود دلالان و ارزان فروشی پشم تولیدی، در این شهرستان این طرح پشم تا فرش شامل شستشو، نخ ریسی، رنگرزی و تولید فرش و تمام مراحل تبدیل پشم خام تا تولید فرش در شهرستان انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: راه های عشایری موجود در شهرستان مرتب مرمت و بازسازی می شوند، جاده ترشک-گاون به طول چندین کیلومتر احداث شده و یک دستگاه تانکر برای آبرسانی سیار در اختیار امور عشایری شهرستان قرار گرفته است.

فرماندار شهرستان بدره با اشاره به اینکه این شهرستان ۷۰ کیلومتر جاده روستایی دارد،گفت: آسفالت کردن تمامی مسیرهای روستاهای منطقه بعد از استاندارد سازی  آسفالته قبلی در دستور کار قرار می گیرد.

آزادی از پیشرفت فیزیکی 85 درصدی جاده قاضی خان -بدره خبر داد و افزود: این محور ارتباطی فاصله شهرهای جنوب استان به کرمانشاه کوتاهتر می کند و فاصله بین بدره و سیروان حذف می شود و علاوه بر اینها لومار بعنوان مرکز شهرستان سیروان از بن بست جغرافیایی خارج می شود و پیش بینی می شود که در دولت فعلی به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه گردشگری از پیشران توسعه این شهرستان است، تصریح کرد: 30 اثر ملی ، جاذبه های طبیعی بکر و دلنواز، دریاچه سد سیمره جزو پتانسیل های توسعه گردشگری در منطقه است.

وی با بیان اینکه جاده منطقه رماون طی توافقنامه ای در اختیار اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان بعنوان جاده گردشگری قرار گرفته و برق آن نیز انجام شده است، ادامه داد: طرح جامع توسعه گردشگری سد سیمره تهیه شده و جاده تنگ کافرین و له لار به منظور دسترسی به حریم دریاچه سد سیمره احداث و در مرحله بیس قرار دارد.

فرماندار شهرستان بدره با اشاره به اینکه این شهرستان تازه تأسیس متاسفاته با پدیده مهاجرت بخصوص جوانان از قدیم مواجه بوده که بیشتر به خاطر اشتعال بوده است، گفت: به منظور جلوگیری از مهاجرت اقدامات قابل توجهی از قبیل تغییر الگوی کشت در شهرستان با توجه به نامناسب بودن منطقه برای کشت غلات، توسعه واحدهای پرورش ماهی در قفس، ایجاد باغ در اراضی شیبدار، تولید گیاهان دارویی، توسعه بخش گردشگری و غیره انجام شده است.

آزادی تصریح کرد: استاندار و معاونین و مدیران استانی توجه خاصی به شهرستان دارند،اما چند مشکل اصلی در شهرستات وجود دارد که بایستی پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه استاندارد سازی و چهاربانده کردن مسیر ایلام-بدره-دره شهر که نیازمند اعتبارات کلان ملی است و یکی از خواسته های مردم منطقه است که تاکنون محقق نشده است، افزود: تسریع در تکمیل پروژهای ایستگاه آب تلخاب و ولیعصر و شروع ایستگاه تامین آب دشت هندمینی و احداث بیمارستان در شهرستان که موافقت اولیه آن صادر شده و نیازمند اعتبار ملی است، از دیگر خواسته های مردم منطقه می باشد که انتظار میرود با توجه به نیاز منطقه ، اجرایی شوند.

فرماندار شهرستان بدره با اشاره به اینکه همکاری مردم با مسئولین رمز بهبود شرایط شهرستان بدره از نظر بیماری کرونا ویروس است، گفت:با آغار اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند بیماری کرونا در کشور، شهرستان بدره همچون بسیاری از شهرستان های کشور و استان در شرایط هشدار نارنجی قرار داشت  و متناسب با این سطح هشدار محدودیت هایی در سطح شهرستان اعمال گردید که خوشبختانه در آخرین اصلاحیه صادره از جانب ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا شهرستان بدره از وضعیت هشدار نارنجی خارج و در وضعیت هشدار زرد قرارگرفته است.

آزادی افزود: همکاری صمیمانه شهروندان و تلاش مضاعف اعضاء ستاد شهرستانی بیماری کرونا عوامل اصلی بهبود وضعیت شهروندان بدره از نظر بیماری کرونا ست.

وی اظهار داشت: متناسب با سطح هشدار نارنجی، فعالیت بخشی از اصناف سطح شهرستان متوقف گردید که متاسفانه خساراتی به آنان نیز وارد گردید و حال که شهرستان در وضعیت زرد قرار گرفته است مردم و مسئولین لازم است تلاش کنند که شهرستان در این سطح هشدار باقی بماند و حتی به سمت وضعیت سفید هدایت گردد تا هم سلامت شهروندان بیشتر تامین گردد و هم اینکه اصنافی که در شرایط نارنجی و قرمز اجازه فعالیت نخواهند داشت، بتوانند کسب و کار خود را ادامه دهند.  

وی ادامه داد: به یقین بدون حضور، همراهی و همکاری شهروندان موفقیت طرح های در دست اجرا توسط مسئولین تحقق نخواهد شد که برخود لازم می دانم از همراهی شهروندان شریف شهرستان بدره با ستاد مدیریت بیماری کرونا شهرستان قدردانی نمایم و مجدداً از عموم مردم عزیز بدره تقاضا نمایم کماکان به همراهی و همکاری خود تا ریشه کن شدن بیماری ادامه دهند .

 

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه