English

مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام:

به عمل کار برآید ...!

به این تیترها نگاه کنید:ایلام امن ترین استان کشور برای سرمایه‌گذاری در سال 98/ ایلام جز شش استان برتر کشور با رشد بیش از ۲۰۰ درصد سرمایه‌گذاری در سال 98/ سرمایه‌گذاری بیش از 50 هزار میلیارد تومان ظرف سه سال گذشته در استان ایلام/ ایلام جزو سه استان برتر کشور در کاهش نرخ بیکاری در تابستان 99/ اختصاص بیش از 2000 میلیارد تومان در سفر دکتر نوبخت به ایلام/ تخصیص 1000میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان/و ... ایلام بر صدر بودجه 1400 کشور و این یعنی تحقق "به عمل کار برآید"

 به عمل کار برآید ...!

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، قبل از سفر اخیر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان، رئیس امور پایش، ارزیابی و اطلاعات مدیریت سازمان برنامه و بودجه کشور به ایلام سفر کرد تا در ارتباط با طرح ها و پروژه های سفر نوبخت به جمع بندی برسد.

وقتی جغتایی در پایان سفر خود و در نشست با استاندار ایلام از مبلغ غیرقابل باور اعتبارات پیشنهادی برای پروژه های جهش تولید و طرح های نیمه تمام شگفت زده شد کمتر کسی فکر می کرد که این عدد و ارقام به واقعیت بپیوندد و البته زمانی این شگفتی کامل شد که حاصل سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و هیئت همراه به استان بیش از 2000 میلیارد تومان برآورد شد.

به محض تیتر این خبر بر تلکس خبرگزاری های استان و کشور، برخی با دیده اما و اگر به این رقم افسانه ای نگاه کردند! بله آنها حق داشتند، این میزان بیش از 10 برابر بودجه عمرانی استان آن هم در شرایط سخت مالی کشور بود و امروز با تخصیص بیش از 1000 میلیارد تومان از آن اعتبارات همه ذهن ها متوجه این حرکت بزرگ و تاریخی در جذب اعتبارات استان شده است.

اهمیت اختصاص این اعتبارات زمانی برجسته می شود که آن را با یک استان دیگر مقایسه کرد که در اینجا بطور مثال به سفر اخیر نوبخت به استان مرکزی اشاره می شود:

بر اساس گزارش اخیر اخبار استانداران میزان اعتبار اختصاص یافته برای طرح ها و پروژه های استان مرکزی با جمعیت حدود یک میلیون و 500 هزار نفر 550 میلیارد تومان است در حالیکه این میزان اعتبارات برای استان ایلام با جمعیت 580 هزار نفر بیش از 1370 میلیارد تومان است. به عبارتی استان ایلام توانسته است 2 و نیم برابر بیشتر از استانی که 2 و نیم برابر بزرگتر از خود است برای اتمام طرح ها و پروژه های نیمه تمام در یکسال آخر کار دولت اعتبار اختصاص دهد.

آری برخی که تا دیروز حاصل بیش از600 دیدار استاندار ایلام با مسئولان و مقامات ارشد کشوری و لشکری را بی حاصل می پنداشتند امروز باورشان شده است که این تلاش ها ثمربخش بوده است و امروز با انتشار آمار و اطلاعات بودجه کشور و بر صدر قرار گرفتن نام ایلام بعنوان کوچکترین استان کشور از بعد جمعیتی بر بلندای آمار و ارقام های این اعتبارت مشخص می شود که " به عمل کار برآید، به سخندانی نیست!"

بارها عنوان شده است که استاندار ایلام یکی از پیگیرترین و عملیاتی ترین مسئولان در دولت تدبیر و امید است و تلاش های بی وقفه وی در معرفی استان بعنوان امن ترین نقطه کشور برای سرمایه‌گذاری و رشد بیش از 200 درصدی سرمایه‌گذاری در استان با بیش از 50 هزار میلیارد تومان ظرف سه سال گذشته گواهی بر این ادعا است.

و ایضا تشکیل قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی در استان و کشاندن مسئولان ارگان ها، نهادها و بنیادها های مختلف به استان و اختصاص اعتبارات قابل توجه در این زمینه به استان نیز در نوع خود جالب توجه است و اینک به خوبی می توان نتیجه آن همه رفت و آمدها به سازمان برنامه و بودجه کشور را در دو نمای سفر نوبخت به استان و اعتبارات اختصاص یافته در بودجه 1400 به استان دید که در اینجا به اختصار به برخی از شاخص های این بودجه در استان ایلام اشاره می شود:

۱- استان ایلام از نظر سرانه جمعیتی رتبه دوم اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای (عمرانی) را در بین استان های کشور در بودجه سال آینده دارد.

۲- اعتبارات عمرانی استان ایلام در این لایحه بیش از ۷۰.۵  افزایش یافته است و اعتبارات هزینه ای دستگاه های اجرایی استانی نسبت به سال جاری ۶۳.۲ درصد افزایش دارد، این در حالی است که بودجه کل کشور نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است.

۳- اعتبارات طرح های ملی و ملی استانی شده مربوط به استان ایلام شامل حوزه هایی نظیر حمل و نقل، راه آهن، آب و فاضلاب، سدها و دانشگاه ها در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ با احتساب طرح سامانه گرمسیری ۱۰۸.۲ درصد نسبت به سالجاری افزایش داشته است.

۴- ردیف اعتبارات اربعین در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ معادل ۱۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که نسبت به سالجاری ۲۲ درصد افزایش یافته است.

۵- اعتبارات طرح های ملی و ملی استانی شده در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در حوزه حمل و نقل و راه ها از رقم ۱۶۴ میلیارد تومان به ۲۸۰ میلیارد تومان رسیده است و رشد ۷۱ درصدی را نشان می دهد.

۶- اعتبارات بخش آب و فاضلاب ۳۷ درصد، آب و خاک، سدها و سامانه گرمسیری از محل اعتبارات ملی و ملی استانی شده ۱۶۱ درصد رشد نشان می دهد.

۷- اعتبارات طبق آیتم هایی چون جمعیت و مساحت استان ها تقسیم می شود و سرانه اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای برای استان ایلام معادل ۱۵.۱ میلیون ریال سه برابر متوسط استان های کشور است.

۸- و ... استان ایلام در سهم سرانه بودجه ۱۴۰۰ با ۰.۷ دهم درصد جمعیت کشور با بیش از ۱۰۰۰,۰۰۰ تومان به ازای هر نفر در صدر استان های کشور قرار گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه