English

مدیر کل کتابخانه های استان ایلام:

تهدیدات کرونا را با کتابخوانی به فرصت تبدیل کنیم

مدیرکل کتابخانه های استان ایلام با اشاره به اینکه تهدیدات کرونا را با کتابخوانی به فرصت تبدیل کنیم،گفت: تهدیدهای کرونا و شرایط بوجود آمده ناشی از شیوع این ویروس در جامعه، فرصتی برای گسترش فرهنگ مطالعه کتاب و ایجاد فضای بهتر برای کتابخوانی از سوی اقشار مختلف است.

تهدیدات کرونا را با کتابخوانی به فرصت تبدیل کنیم

به گزارش خبرگزاری موج ایلام ، سمیه حیدری در کارگروه تخصصی رسانه ای کرونا در جمع خبرنگاران استان در فضای مجازی افزود: به دلیل محدودیت‌های کرونایی که اعضای خانواده ها بیشتر در کنار هم هستند، از کتاب می‌توان بیشترین استفاده را برد  و بایستی زمینه‌ای فراهم شود که بدون حضور مردم و به صورت اینترنتی، همه کتاب‌ها در دسترس اقشار مختلف قرار گیرد.

وی  با بیان اینکه اطلاع رسانی های لازم و کافی از طریق کانال های اطلاع رسانی و همچنین وب سایت کتابخانه مرکزی ارائه شده است، تصریح کرد: هیچ ضرورتی برای مراجعه فیزیکی کاربران به کتابخانه مرکزی برای دسترسی به منابع اطلاعاتی خود نیست و همگان از محل اقامت خود می توانند از این خدمات استفاده کنند.

مدیرکل کتابخانه های استان ایلام در پاسخ یکی از خبرنگاران استان مبنی بر اینکه ویروس کرونا در بودجه کتابخانه ها تأثیر منفی داشته است، گفت: خوشبختانه تاثیر منفی نداشته است در بحث تملک و دارایی طبق گفته  سازمان برنامه و بودجه استان نسبت به سال گذشته حدود 50درصد افزایش اعتبار داشته ایم و توانسته ایم از طریق نهادهای کتابخانه ها و سایر بنیاد های علوی و بنیاد برکت اعتبارات خوبی جذب کنیم.

حیدری با بیان اینکه نهاد کتابخانه ها خدمات قابل توجهی به  روشندلان داشته است، افزود: در کتابخانه مرکزی یک بخش نابینایان و کم بینایان در سال 94 تاسیس شده است که توسط دو کتابدار توانمند مدیریت می شود و در حال حاضر 216نفر عضو دارند به همت این دو ، 12هزار جلد کتاب گویا تهیه شده است که از این تعداد حدود 990 نسخه کتاب مربوط به بخش کودکان و نوجوانان است.

وی با اشاره به اینکه در بخش نابینایان 448نسخه کتاب به خط بریل وجود دارد و 80نسخه آن مربوط به کودک و نوجوان می باشد،خاطرنشان کرد: تلاش می شود که فرهنگ کتاب و کتابخوانی در اقصی نقاط استان نهادینه شود.

مدیرکل کتابخانه های استان در ارزیابی زمینه فرهنگی شامل کتاب و کتابخوانی، ضمن تشکر از کارکنان نهاد کتابخانه‌های عمومی استان که دارای عملکرد موفقی هستند،گفت: استان ایلام دارای ظرفیت ‌های بسیار خوبی به ویژه در زمینه فرهنگی است، انتظار میرود که شاهد موفقیت بیشتر در زمینه کتاب و کتابخوانی باشیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام با اشاره به اینکه بنیاد برکت در احداث و تکمیل ۲ باب کتابخانه عمومی در این استان مشارکت می کند، گفت: این ۲ کتابخانه در شهرستان های چرداول و دره شهر احداث می شوند.

حیدری با بیان اینکه بنیاد برکت برای مشارکت در احداث این ۲ کتابخانه چهار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته است که در صورت تخصیص اعتبار، کتابخانه چرداول تا پایان امسال‌ به بهره برداری می رسد،افزود: کتابخانه ‌شهید قاسم سلیمانی با پیشرفت ۹۵ درصدی در ایلام، کتابخانه دره شهر با ۶۸ درصد، کتابخانه چرداول با ۶۰ درصد و کتابخانه ارکواز ملکشاهی با مشارکت بنیاد علوی با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا بوده و این مهمترین پروژه های این نهاد در سال جاری می باشد.

مدیرکل کتابخانه های استان ایلام از رایزنی این نهاد با بنیاد علوی برای راه اندازی کتابخانه در شهرک توحید هلیلان خبر داد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی