English

مدیر درمان تامین اجتماعی استان ایلام:

پرداخت تعرفه وسایل کمک پزشکی در تامین اجتماعی افزایش چشمگیری پیدا کرده است

مدیردرمان تامین اجتماعی استان ایلام از افزایش تعرفه وسایل کمک پزشکی سازمان تامین اجتماعی در ایلام خبر داد و گفت:مبلغ کمک هزینه اقلام وسایل کمک پزشکی پرمصرف شامل یک دست دندان کامل 10 برابر، عینک طبی 8 برابر، وبلچر 9 برابر و سایر اقلام به طور متوسط بیش از 10 برابر رشد داشته است.

پرداخت تعرفه وسایل کمک پزشکی در تامین اجتماعی افزایش چشمگیری پیدا کرده است

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، علیرضا رمضانی شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های استان که در فضای مجازی برگزار شد، با بیان اینکه تعرفه های پروتز و اروتز نیز افزایش یافته است، افزود: اقلامی نظیر تشک مواج، کپسول اکسیژنه، پروتز کردن چشمی لنز داخل چشمی نیز به جدول وسایل کمک پزشکی اضافه شده اند و به بیمه شدگان و افراد تحت تکفل آنان که به این وسایل نیاز دارند، قابل پرداخت است.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا از فراهم بودن زمینه ثبت درخواست غیرحضوری پروتز و اروتز خبر داد و اظهار داشت: از بیمه شدگان عزیز تقاضا می شود، حتی الامکان درخواست خود را در سامانه خدمات غیر حضوری به نشانی eservices.tamin.ir ارائه دهند و از مراجعه حضوری برای دریافت این خدمات پرهیز کنند.

وی خاطرنشان کرد: بیمه شدگان اجباری اختیاری، توافقی، رانندگان، کارگران ساختمانی، مقرری بگیران بیمه بیکاری، مستمری بگیران بازنشسته و از کارافتاده کلی بازماندگان و افراد تحت تکفل آنان مشمول بهره مندی از حمایت مذکور هستند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان ایلام گفت: در راستای وظایف قانونی و در جهت صیانت از سلامت بیمه شدگان و همچنین به منظور ارتقاء توانایی و باز توانایی جسمی و روحی بیمه شدگان و ارتقاء سطح کارائی معلولین و توجه به این امر که تعرفه اقلام آروتز و پروتز از سال ۱۳۹۳ تاکنون افزایش نیافته بود و با توجه به رشد قیمت وسایل کمک پزشکی در سطح بازار، پیشنهاد افزایش تعرفه اقلام مذکور بر مبنای میانگین قیمت بازار از سوی معاونتهای بیمه ای و درمانی به مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ارائه شد که با موافقت وی ، موضوع در هیات مدیره سازمان مطرح و مورد تصویب قرار گرفت.

رمضانی افزود: به موجب بند (۱۰) ماده ۲ قانون تامین اجتماعی، تامین و ارائه وسایل کمک پزشکی (اروتز و پروتز) که برای اعاده سلامت جبران نقص عضو جسمانی با تقویت یکی از حواس کاربرد دارند، یکی از حمایت های موضوع قانون تامین اجتماعی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه