English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

صفر تا صد قتل داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر + تصاویر

صفر تا صد قتل داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر را در این گزارش بخوانید.

صفر تا صد قتل داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر + تصاویر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، عقربه‌ها ساعت 23 شنبه 22 مهر ماه را نشانه رفته بود که کشف جسد « داریوش مهرجویی » و همسرش از سوی دخترشان به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 گزارش داده شد.

با اعلام این خبر، تیمی از کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی، متخصصان پزشکی قانونی، تیم تشخیص هویت، بازپرس ویژه قتل به‌همراه رئیس پلیس آگاهی منطقه و دادستان فردیس راهی محل حادثه شدند و تحقیقات ابتدایی آغاز شد.

تیم جنایی به‌محض ورود، با خانه‌ای به‌هم‌ریخته مواجه شدند. کارآگاهان در ابتدا جسد داریوش مهرجویی را مشاهده کردند که آثار ضربات جسم تیز روی گردن و جسم سخت بر سرش مشهود بود.

از سوی دیگر، کارآگاهان جنایی با جسد همسر داریوش مهرجویی مواجه شدند که شواهد نشان می‌داد بر اثر خفگی به قتل رسیده بود. بررسی‌های اولیه تیم تشخیص هویت پلیس آگاهی نیز نشان می‌داد روی بدن اجساد هیچ‌گونه آثار دفاعی مشهود نیست.

تحقیقات ابتدایی حکایت از آن داشت، دختر خانواده ساعت 20 برای انجام کار شخصی از خانه خارج شده و حدوداً ساعت 22 به‌درخواست مادرش برای صرف شام بازگشته اما با اجساد مواجه شده و موضوع را به پلیس گزارش داده است.

با وجود انتشار پست همسر داریوش مهرجویی مبنی بر تهدید شدن وی از سوی فرد ناشناس، شکایتی نزد پلیس یا دستگاه قضائی مطرح نشده بود.

قتل داریوش مهرجویی

از سوی دیگر، برخی از رسانه‌ها مدعی شده بودند سر اجساد بریده شده بود که «ناصر خاکی» دادستان فردیس این موضوع را تکذیب و عنوان کرد که این زن و مرد بر اثر خفگی، ضربات جسم سخت و جسمی تیز که احتمالاً چاقو بوده است، به قتل رسیده‌اند.

اجساد داریوش مهرجویی و همسرش برای معاینات دقیق‌تر به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی استان البرز ادامه دارد.

چند قطعه طلا از دستان همسر مهرجویی سرقت شده است.

 

پلیس عاملان این اقدام وحشیانه را به‌زودی دستگیر می‌کند

سردار سعید منتظرالمهدی؛ سخنگوی فراجا نیز درباره قتل داریوش مهرجویی و همسرش ضمن تسلیت به جامعه هنری کشور برای این ضایعه بزرگ و از دست دادن هنرمند پیشکسوت اظهار کرد: پلیس عاملان این اقدام وحشیانه را به‌زودی دستگیر می‌کند و به دستگاه عدالت خواهد سپرد.

وی متذکر شد: اقدامات فنی همان ساعات اولیه انجام شد و کارآگاهان در محل حاضر شدند و در حال بررسی سناریوهای محتمل هستند.

 

گزارش پزشکی قانونی درباره فوت داریوش مهرجویی و همسرش

حسین فاضلی هریکندی رئیس‌کل دادگستری استان البرز ‌درباره آخرین جزئیات پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش اظهار کرد: گزارش پزشکی قانونی درمورد قتل داریوش مهرجویی و همسرش تهیه شده است.

وی افزود: براساس گزارش پزشکی قانونی پس از انجام کالبدگشایی علت فوت مرحوم مهرجویی و همسرش خونریزی شدید به‌دلیل جراحات وارده به‌واسطه برخورد چاقو یا جسم برنده و نوک‌تیز به بدن اعلام شده است.

رئیس‌کل دادگستری استان البرز بیان کرد: ضرباتی با چوب و یا جسم سخت نیز به سر مرحوم مهرجویی برخورد کرده که منجر به شکستگی سر نشده و علت فوت نبوده است.

فاضلی هریکندی گفت: طبق گزارش پزشکی قانونی فرضیه‌ها درمورد تجاوز درمورد هر دو نفر از مقتولین منتفی است.

رئیس‌کل دادگستری استان البرز تأکید کرد: دستورات قضایی برای شناسایی و دستگیری عامل یا عوامل این جنایت در سریع‌ترین زمان ممکن به مقامات قضایی و انتظامی استان البرز صادر شده است و تأکید می‌شود از هرگونه گمانه‌زنی در خصوص مسبب یا مسببین این جنایت تا زمان روشن شدن ابعاد پرونده خودداری شود.

 

بازداشت ۱۰ نفر در پرونده قتل مهرجویی

سردار سعید منتظرالمهدی سخنگوی فراجا درباره جزییات پرونده قتل مرحوم داریوش مهرجویی و همسرش با بیان اینکه کارآگاهان به سرنخ‌های جدیدی در این پرونده رسیده‌اند، اظهار کرد: حضور رییس پلیس آگاهی فراجا به همراه کارآگاهان زبده کشف قتل از همان ساعات اولیه از محل حادثه حکایت از اهمیت و پیگیری پلیس برای کشف این حادثه ناگوار است.

وی ادامه داد: تمامی اطلاعات و دلایل موجود در صحنه جرم توسط کارآگاهان کشف قتل، برداشت شده و عملیات بررسی صحنه در ساعاتی پیش به پایان رسیده است و کارآگاهان در حال تجزیه و تحلیل ادله برداشت شده صحنه جرم هستند.

سخنگوی فراجا خاطرنشان کرد: تاکنون 4 مظنون شناسایی شده‌اند که دو نفر از این افراد بازداشت و دو نفر دیگر نیز دیگر بازداشت خواهند شد.

منتظرالمهدی تصریح کرد: متاسفانه در ویلای مرحوم مهرجویی دوربین مداربسته موجود نبوده است، دوربین‌های ورودی شهرک از قبل‌تر خراب بوده است و دوربین‌هایی که منتج به این مجموعه می‌شده است توسط کارآگاهان تخلیه شده است.

به گفته سخنگوی فراجا سگ‌های ویژه کشف قتل رد زنی‌هایی را براساس رد خون مقتولین در مسیر فرار قاتلان پیدا کرده اند.

وی گفت: بالغ بر 4 هزار خط تلفن مورد رصد قرار گرفته است. عملیات لازم در حال انجام است و امیدوار هستیم در کمترین زمان ممکن افراد قاتل شناسایی شوند.

 

وداع با داریوش مهرجویی و همسرش 

قبل از آغاز مراسم تشییع پیکر داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر که صبح پاییزی ۲۶ مهر ماه برگزار شد ، جمعی از مردم علاقه‌مند و هنرمندان با حضور در محوطه پهنه رودکی تالار وحدت آماده وداع شدند و ترانه «چرا رفتی؟» همایون شجریان و بخشی از موسیقی فیلم «سنتوری» تا پیش از آغاز مراسم پخش شد.

تشییع پیکر داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر

تشییع پیکر داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر

تشییع پیکر داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر

احمدرضا درویش، محمدمهدی عسگرپور، شهاب حسینی، پارسا پیروزفر، فرهاد مجیدی، داریوش فرهنگ، رضا درمیشیان، رامبد جوان، مهران مدیری، حامد بهداد، نوید محمدزاده، بهنوش طباطبایی، سیامک انصاری، امین حیایی، محمدرضا گلزار، مسعود کرامتی، امیر جدیدی، امیر آقایی، مصطفی کیایی، امیر جعفری، محمدعلی نجفی، علی مصفا، جعفر پناهی، هادی حجازی‌فر، محمد رسول اف، همایون ارشادی، حسن پورشیرازی، غزل شاکری، دانش اقباشاوی، محسن امیریوسفی، محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی، حبیب ایل‌بیگی معاون اداره نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی، مسعود کیمیایی، بهمن فرمان‌آرا، غلامرضا موسوی، بهزاد فراهانی، سیروس الوند، بهرام رادان، حبیب دهقان‌نسب، مازیار میری، هانیه توسلی، محمدرضا دلپاک، مهرداد صدیقیان، مهوش وقاری، ژاله صامتی، ابوالحسن داودی، مرتضی شایسته، همایون اسعدیان، سیما تیرانداز، محسن کیایی، سیف الله صمدیان، مسعود اطیابی، گوهر خیراندیش، گلاب آدینه، پژمان بازغی، سیاوش خیرابی، سپیده خداوردی، مانی حقیقی، فرهاد اصلانی، کوروش نریمانی، فرامرز قریبیان، فرهاد آئیش ، افشین هاشمی، پردیس احمدیه، مجید توکلی، سامان مقدم، سام قریبیان، ایرج راد، اصغر همت، جمال ساداتیان، فرزاد حسنی و.... از جمله هنرمندان و مسئولان حاضر شدند.

 مونا مهرجویی دختر کوچکتر داریوش مهرجویی با تشکر از حاضران گفت: تنها احساسی که دارم این است که مامان و بابا کنارم ایستاده‌اند تا من نیفتم. امیدوارم قاتلین زودتر پیدا شوند.‌ به قول بابام قاتلین بین ما هستند.

 

تکذیب خبر دخالت باجناق‌های مهرجویی در پرونده قتل

تحقیقات کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی ادامه داشت تا اینکه یکی از رسانه‌‌های داخلی خبری مبنی بر  دخالت باجناق‌های مهرجویی در پرونده قتل منتشر کرد اما این خبر خیلی زود تکذیب شد.

طبق اعلام مرکز رسانه قوه قضاییه، از سوی دادستانی تهران احضار مدیر مسئول و اعلام جرم علیه یکی از سایت‌های منتشر کننده خبر کذب در مورد پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش صورت گرفت.

دادستان تهران اعلام کرد: با توجه به کذب بودن خبر منتشره در برخی رسانه‌ها در مورد نقش باجناق مرحوم مهرجویی در پرونده قتل تشکیل شده در این مورد مدیر مسئول سایت منتشر کننده خبر احضار و علیه این رسانه از سوی دادستانی تهران اعلام جرم شد.

 

قاتل "داریوش مهرجویی و همسرش" دستگیر شد

سردار سعید منتظرالمهدی سخنگوی فراجا اظهار کرد: عامل اصلی قتل مرحوم مهرجویی و همسرش اعتراف کرد.

منتظرالمهدی افزود: قاتل اصلی که جزو دستگیرشدگان قبلی پلیس بود پس از انجام اقدامات فنی و تقاطع‌گیری، شناسایی شد و لب به اعتراف گشود.

سخنگوی فراجا گفت: بازجویی‌ها کماکان برای شناسایی همدستان و زوایای پنهان این قتل در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: به‌زودی صحنه جرم بازسازی و اطلاعات تکمیلی ارائه خواهد شد.

 

جزئیات از نحوه شناسایی و بازداشت قاتلین داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر

رئیس کل دادگستری استان البرز اظهار کرد:  در کمتر از 72 ساعت پس از دستور ویژه رئیس قوه قضاییه، قاتلین داریوش مهرجویی و همسرش با فعالیت شبانه‌روزی کارگاهان ناجا و قضات و بازپرسین قوه قضاییه شناسایی و بازداشت شدند.

حسین فاضلی‌هریکندی؛ رئیس کل دادگستری استان البرز درباره آخرین وضعیت پرونده داریوش مهرجویی و همسرش اظهار کرد بیان کرد: به محض اطلاع از قتل مرحوم مهرجویی و همسرش، مراتب به رئیس قوه قضاییه گزارش داده و در دستورات تلفنی به پیگیری سریع با استفاده از همه ظرفیت‌ها جهت شناسایی و دستگیری قاتل تأکید شد.

وی افزود: همچنین رئیس قوه قضاییه در تماس تلفنی دستور پیگیری این پرونده را صادر کرد و در جلسه شورای عالی قوه قضاییه نیز دستور دادند تا با بهره‌گیری از تمامی امکانات، هر چه سریع‌تر قاتل یا قاتلین شناسایی شوند و پرونده آن‌ها با سرعت و دقت رسیدگی و منتهی به صدور حکم شود تا خدای‌ناکرده امنیت روانی مردم مورد خدشه قرار نگیرد.

رئیس کل دادگستری استان البرز بیان کرد: این قبیل موضوعات چنانچه با سرعت و دقت در رسیدگی همراه باشد موجب تزریق احساس امنیت هر چه بیشتر به مردم و شهروندان می‌شود و در نقطه مقابل چنانچه در بررسی‌ها و رسیدگی‌ها به این قبیل موضوعات، تعلل صورت گیرد، افراد منافق و سودجو شروع به تحریک و انتشار مطالب کذب و القای ترس و ناامنی می‌کنند.

فاضلی هریکندی گفت: در راستای اجرای دستور رئیس قوه قضاییه، دستورات لازم جهت استفاده از همه ظرفیت‌ها برای تسریع در کشف جنایت و شناسایی و بازداشت قاتل یا قاتلین صادر شد و به بازپرس ویژه قتل دادسرای فردیس جهت انجام فرایند تحقیقات مقدماتی و همچنین به دادستان فردیس و نیز معاون پیگیری پرونده‌های خاص دادگستری کل استان البرز جهت اعمال نظارت قانونی و پیگیری‌های لازم مأموریت داده شد که در پلیس آگاهی استان البرز مستقر شوند و با اقدامات اطلاعاتی و فنی همه اشخاصی که به نحوی می‌توانستند که انگیزه قتل را داشته باشند شناسایی و از آن‌ها تحقیق کنند.

رئیس کل دادگستری استان البرز افزود: با تلاش و حضور شبانه‌روزی مقامات قضایی مربوطه و مأمورین پلیس آگاهی استان البرز حدود 20 مظنون شناسایی و از آن‌ها توسط بازپرس پرونده و کارآگاهان ویژه قتل پلیس آگاهی استان البرز تحقیق شد.

فاضلی‌هریکندی بیان کرد: هم زمان آثار به جا مانده در صحنه قتل مرحوم داریوش مهرجویی جهت بررسی به آزمایشگاه تشخیص هویت پلیس آگاهی فراجا ارسال شد.

وی ادامه داد: همچنین در بازجویی‌های فنی و تخصصی صورت گرفته، چند نفر از مظنونین که بازداشت شده بودند اقاریری در خصوص قتل و نحوه آن داشتند.

رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: علاوه بر اقرار متهمان، حسب تأیید و اعلام آزمایشگاه تشخیص هویت پلیس آگاهی فراجا برخی از آثار به جامانده از صحنه قتل از قبیل نمونه خون و بزاق نیز که قبلاً جهت بررسی به آزمایشگاه ارسال شده بود با نمونه خون و بزاق  تعدادی از متهمان مطابقت دارد؛ لذا در خصوص برخی از متهمان علاوه بر اقرار، ادله و قرائن دیگر از جمله مطابقت نمونه آثار به جامانده و برداشت شده از صحنه قتل و منزل مقتولان با متهمان بازداشت شده وجود دارد.

وی بیان کرد: تحقیقات انجام شده تاکنون حکایت از آن دارد که علت و انگیزه قتل به جهت وجود اختلافات شخصی مابین متهمان و مقتولان بوده است.

رئیس کل دادگستری استان البرز افزود: به این ترتیب در کمتر از 5 روز از وقوع قتل و کمتر از سه روز از صدور دستور ویژه رئیس قوه قضاییه جهت شناسایی و دستگیری سریع قاتل یا قاتلین مرحوم داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر، متهمان شناسایی شدند.

فاضلی‌هریکندی گفت: با توجه به تعدد متهمان، تحقیقات تکمیلی جهت بررسی دقیق نحوه، چگونگی و جزییات قتل، تعداد دقیق متهمان، میزان و نوع دخالت هریک از متهمان در قتل از قبیل مشارکت یا معاونت و بررسی دقیق سایر ابعاد پرونده در حال انجام است که در این خصوص پس از تکمیل تحقیقات نتیجه قطعی اعلام خواهد شد.

وی تصریح کرد: بعد از انجام تحقیقات اولیه از متهمان بازسازی صحنه جرم با تشخیص بازپرس ویژه پرونده صورت خواهد گرفت.

رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: اخبار منتشرشده در فضای مجازی در خصوص طراحی قتل از سوی باجناق‌های مرحوم داریوش مهرجویی و اجیر کردن متهمان جهت قتل صحیح نبوده و تکذیب می‌شود و با توجه به کذب و جرم بودن موضوع دستور تشکیل پرونده قضایی و تعقیب کیفری برای منتشر کننده این خبر کذب صادر شده است.

فاضلی‌هریکندی تأکید کرد: از رسانه‌ها تقاضا می‌شود از انتشار اخبار غیرواقع در خصوص این موضوع خودداری کنند.

 

پلیس: اختلافات مالی؛ علت قتل مهرجویی

سعید منتظرالمهدی افزود: درتعاقب شناسایی قاتل اصلی و همراهانش ، فرد دیگری که آلات قتاله، گوشی موبایل و مقداری از وسایل مرحومه وحیده محمدی فر  را در دست داشت ساعاتی پیش دستگیر شد.

وی گفت: بازسازی صحنه جرم با حضور سردارقنبری رییس پلیس آگاهی فراجا ، سردار هداوند فرمانده انتظامی استان البرز انجام شده و قاتلان صراحتا  به ارتکاب جنایت اعتراف نمودند. 

سخنگوی فراجا افزود: با توجه به اینکه افراد دیگری بعنوان مظنون در این پرونده احتمالا نقش داشته‌ باشند کماکان سیر مراحل تحقیقات پلیسی در حال انجام است.

به گفته وی، علت قتل بنابر اظهار قاتلین تاکنون اختلافات شخصی و مالی بوده و پرونده  مجرمین در اختیار قوه قضائیه قرار گرفته است.

منتظرالمهدی گفت: گمانه زنیها در خصوص اختلافات خانوادگی فعلا رد شده است  و درخواست داریم تا رسانه‌های دیداری و شنیداری از شائبه افکنی در مباحثی که نیاز به تخصص و ایقان دارد حتما پرهیز نمایند.

وی اضافه کرد: به همکاران تلاشگر و پُرهِمت و همچنین کارآگاهان متخصص و حرفه‌ای پلیس آگاهی در  فرماندهی انتطامی البرز و آگاهی فراجا خسته نباشید میگویم و همچنین مراتب تقدیر ، تشویق و تشکر فرمانده کل انتظامی کشور سردار رادان از تلاش شبانه روزی  همکاران را اعلام می‌کنم.

 

بیشتر بخوانید:

پیکر داریوش مهرجویی و همسرش ‌با حضور مردم و چهره‌های هنری بدرقه شد

اینفوگرافیک/زندگینامه مرحوم داریوش مهرجویی

به یاد داریوش مهرجویی + فیلم

قتل شبانه داریوش مهرجویی و همسرش + جزییات

زندگینامه داریوش مهرجویی

 

بازسازی صحنه قتل داریوش مهرجویی و همسرش در شهرک زیبادشت

بعد از ظهر امروز پنجشنبه بیست و هفتم مهرماه، بازسازی صحنه قتل داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر در ویلای آنها در مجتمع مسکونی زیبادشت بازسازی شد.

در این بازسازی صحنه قتل سردار قنبری رئیس پلیس آگاهی فراجا، سردار هداوند فرمانده انتظامی کل استان البرز، تیم تشخیص هویت و کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی به همراه متهمان پرونده حضور دارند.

 

چرا خبرنگاران اجازه حضور در بازسازی صحنه قتل داریوش مهرجویی را نداشتند؟

سردار سعید منتظرالمهدی؛ سخنگوی فراجا درباره پرونده مرحوم مهرجویی اظهار کرد: عملیات پلیس، شناسایی و دستگیری قاتلان بود که این موضوع بلافاصله در دستور کار پلیس قرار گرفت و با استفاده از تجهیزات فنی و کارآگاهان زبده در کمتر از 72 ساعت قاتلین دستگیر و در اسرع وقت صحنه جرم‌بازسازی شد.

وی درباره چرایی عدم حضور خبرنگاران در بازسازی صویی متذکر شد: اجازه حضور خبرنگاران در صحنه بازسازی جرم با صدور مجوز مقام قضایی قابل انجام است و این موضوع ارتباطی به فراجا نداشت.

سخنگوی فراجا گفت: همچنین تمامی مدارک و مستندات متهمین تحویل دستگاه قضا شد و بنابر اعلام وزارت کشور مقرر شد هرگونه اطلاع‌رسانی از زمان تحویل متهمین (پنجشنبه هفته گذشته) از طریق قوه قضاییه انجام پذیرد.

 

تحقیقات ادامه دارد 

پس از اعترافات متهمان به قتل داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر، کارآگاهان جنایی ماموریت یافتند تا با اقدامات فنی و مخابراتی بررسی‌های موشکافنه را ادامه دهند. 

تحقیقات برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده همچنان ادامه دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه