English

دستگیری اعضای باند جعل اسناد و خرید و فروش سلاح

اعضای باند جعل مدارک تحصیلی و اسناد دولتی و خرید و فروش انواع سلاح‌های گرم توسط سازمان اطلاعات سپاه کرمان دستگیر شدند.

دستگیری اعضای باند جعل اسناد و خرید و فروش سلاح

به گزارش خبرگزاری موج، دادخدا سالاری اظهار کرد: پس از یک سال کار اطلاعاتی سازمان اطلاعات سپاه کرمان روی یک باند فرا استانی که در زمینه جعل مدارک تحصیلی، اسناد دولتی، کارت پایان خدمت به صورت گسترده در داخل و خارج از کشور فعالیت مجرمانه داشتند، این باند بزرگ منهدم شد. این افراد میلیاردها ریال در قبال جعل اسناد و مدارک دریافت کرده‌اند.

سالاری با اشاره به اینکه دامنه فعالیت این باند منحصر به استان کرمان نبوده، تصریح کرد: بخش کوچکی از این باند در کرمان و بخش اصلی در تهران مستقر بوده و در شهرهای مختلف فعالیت داشتند.

دادستان کرمان بیان کرد: این باند علاوه بر جعل مدارک دولتی در زمینه خرید و فروش سلاح نیز فعالیت داشته و عناوین مجرمانه دیگری نیز مرتکب شده به نحوی که انواع سلاح جنگی، شکاری، برد کوتاه یا کلت خرید و فروش می کردند.

وی افزود: خوشبختانه با اشراف اطلاعاتی روی این باند تاکنون هفت قبضه اسلحه به همراه 110 فشنگ و مهمات و شوکر پرتاب کننده از آنها کشف شده و این افراد به خاطر اینکه توجه افراد را جلب و طوری وانمود کنند که افراد ذی نفوذی در سازمان‌های دولتی هستند، سلاح کمری با خود حمل می کردند.

سالاری با اشاره به اینکه بیش از صدها مدرک جعلی از این باند کشف شده، اظهار کرد: کسانی که مدارک را گرفته‌اند، مشخص هستند و بعضا با توجه به اینکه مدارک شبیه به مدارک اصل بوده سازمان‌ها آنها را پذیرفته‌اند، برخی از این مدارک نیز در برخی از دانشگاه‌های خارج از کشور مورد پذیرش واقع شده است.

دادستان کرمان گفت: عمده فعالیت این افراد در تهران بوده و استان کرمان پیگیری و شناسایی کرده و تحقیقات در حال انجام است که در ادارات دولتی کسی با این افراد همکاری داشته یا نه که در صورت قطعیت، تحت تعقیب قرار خواهد گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه