English

تضمینی برای رشته‌های جدید در المپیک‌ بعد از توکیو نیست

طبق اعلام رئیس کمیته ملی المپیک، موافقت مجمع عالی IOC با حضور ۵ رشته جدید، صرفا برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو ژاپن است و تضمینی برای حضور در المپیک‌های بعدی نیست.

به گزارش خبرگزاری موج، کیومرثهاشمی در خصوص اینکه قرار است ۵ رشته جدید برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو به مسابقات اضافه شود، اظهار داشت: داستان این ۵ رشته‌ای که ابهام ایجاد کرده و بعضی ها می گویند که هست و بعضی دیگر می گویند نیست، را باید توضیح دهم. قرار است ۵ رشته صرفا برای بازیهای المپیک ۲۰۲۰ توکیو مجوز حضور بگیرند که این رشته ها عبارتند از سنگ نوردی، اسکیت، موج سواری و کاراته و یک رشته هم بین سافت بال و بیسبال به انتخاب ژاپن، میزبان بازی هاست.

رئیس کمیته ملی المپیک تصریح کرد: روال گنجانده شدن این ۵ رشته به المپیک ۲۰۲۰ هم این بوده که کمیته برگزاری پیشنهاد کرده است. هیات اجرایی IOC نیز از این پیشنهاد ژاپنی‌ها حمایت کرده که البته باید به واژه حمایت دقت کرد. در نتیجه همین پیشنهاد نیز در مجمع عالی IOC که ۱۱۶ عضو دارد، مطرح شده است.

هاشمی تاکید کرد: این ۱۱۶ عضو هم با این ۵ رشته صرفا برای حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو ژاپن موافقت کردند و هیچ تضمینی برای حضور در المپیک های بعدی نیست. حالا حضور این رشته ها در المپیک های بعدی منوط به تصویب شود که این مساله نیز هنوز مشخص نیست.

وی در پایان گفت: چیزی که برای حضور این ۵ رشته مهم است این خواهد بود که در اواسط سال ۲۰۱۷ رویدادها و فعالیت‌های هر کدام از این رشته ها را مورد توجه قرار می دهند. پس مردم و جامعه ورزش باید ذهن‌شان آماده باشد که این ۵ رشته صرفا برای حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو مجوز حضور دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر