English

کاروان ورزشی ایران در انتظار درخشش رستمی و حدادی است

هفتمین روز بازی های المپیک ۲۰۱۶ ریو در حالی برگزار می شود که همه نگاه ها و انتظارها در کاروان ایران به بازوان پرتوان کیانوش رستمی و احسان حدادی در وزنه برداری و دوومیدانی است.

به گزارش خبرگزاری موج، نخستین نماینده کاروان ۵ نفره وزنه برداری ایران قرار است بامداد روز شنبه ساعت ۲:۳۰ روی تخته المپیک برود. کیانوش رستمی رکورد دار وزنه برداری جهان و دارنده نشان نقره بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن است.

همین موضوع یعنی افتخارات بی شمار رستم وزنه برداری ایران در دنیای پولاد سرد و ویژگی های منحصر به فرد این وزنه بردار کرمانشاهی موجب می شود بیش از پیش به کسب مرغوب ترین نشان بازی های المپیک ۲۰۱۶ ریو به دست او در رقابت با ۸۵ کیلوهای حاضر در این میدان بزرگ امیدوار باشیم. بی شک با توجه به رکوردهایی که رستمی در ماه های اخیر از خود برجای گذاشته، همگی او را بخت نخست این وزن در المپیک ریو می دانند. او با ورود به ۲۶ سالگی در اوج پختگی قرار دارد و می کوشد مجموعه افتخاراتش را با مدال طلای المپیک ۲۰۱۶ ریو تکمیل کند. کیانوش رستمی در هشت سال گذشته و در وزن های ۶۹،۷۷ و ۸۵ کیلوگرم، ۱۳ مرتبه در مسابقات آسیایی، جهانی و المپیک حضور داشته و با کسب ۲ طلا و یک نقره رقابت های قهرمانی جهان و یک نقره المپیک، یک نقره بازی های آسیایی، دو طلای جوانان جهان و دو نقره رقابت های قهرمانی آسیا یکی از عنوان دار ترین وزنه برداران حال حاضر دسته ۸۵ کیلوگرم به شمار می رود. کیانوش رستمی نماینده دسته ۸۵ کیلوگرم وزنه برداری ایران در بازی های المپیک ۲۰۱۶ ریو، در مسابقات بین المللی جام فجر توانست درحرکت دو ضرب وزنه ۲۲۰ کیلویی را مهار کند تا رکورد دنیا را ۲ کیلو افزایش دهد. رکورد دنیا با ۲۱۸ کیلو در اختیار یک وزنه بردار چینی بود. وی در مجموع ۳۹۵ کیلو را مهار کرد تا در مجموع هم یک کیلوگرم رکورد دنیا را که «آندری ریباکوف» بلاروس تعلق داشت، بهبود بخشد. در این وزن «دنیس اولانوف» از قزاقستان با رکورد ورودی ۳۹۰ کیلوگرم، «تائو تیان» ازچین به همراه «گابریل سینکرایان» از رومانی و «الکساندر پیلیشنکو» از اوکراین با رکورد ورودی ۳۸۵ کیلوگرم در رده های بعدی قرار دارند. رکورد ورودی کیانوش رستمی همانند حریف قزاقستانی او ۳۹۰ کیلوگرم است. کیانوش برای شکستن رکورد دوضرب المپیک هم باید به وزنه ۲۱۶ کیلویی حمله کند، چرا که رکورد دوضرب دسته ۸۵ کیلوگرم در المپیک با ۲۱۵ کیلوگرم در اختیار پیروس دیماس یونانی قرار دارد و از المپیک ۲۰۰۰ سیدنی تاکنون پابرجاست. امروز همچنین نمایندگان دوومیدانی ایران در ورزشگاه ماراکانا به مصاف حریفان می روند. احسان حدادی دارنده مدال نقره بازی های المپیک یکی دیگر از امیدهای کسب مدال کاروان ایران به شمار می رود. احسان حدادی و محمود صمیمی در ماده پرتاب دیسک از ساعت ۱۷ رقابت های مقدماتی را آغاز می کنند. در پرتاب وزنه زنان نیز لیلا رجبی ساعت ۱۷ و در پیاده روی نیز حمید زورآوند ساعت ۲۲ مسابقات خود را برگزار می کنند. در پرش طول، محمد ارزنده از ساعت ۴:۵۰ دقیقه صبح به وقت محلی در گروه بی کار خود را آغاز خواهد کرد. در قایقرانی و در فینال یی رقابتهای روئینگ تک نفره زنان مهسا جاور از ساعت ۱۶:۳۰ به عنوان نماینده ایران حضور خواهد داشت. کاروان ورزشی ایران با ۶۴ ورزشکار در۱۴رشته بوکس، پینگ پنگ، تیراندازی، تیر و کمان، قایقرانی، وزنه برداری، دوومیدانی، تکواندو، جودو، شمشیربازی، والیبال، کشتی آزاد و فرنگی، شنا و دوچرخه سواری در این دوره از بازی ها شرکت کرده است. سی و یکمین دوره بازی های المپیک ۲۰۱۶ ریو از ۱۵ مرداد ماه با حضور ۱۰ هزار و ۴۴۴ ورزشکار از ۲۰۶ کشور جهان به میزبانی شهر ریودوژانیرو برزیل آغاز شد.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر