English

جودوکار آرژانتینی طلا گرفت و از ورزش خداحافظی کرد

جودوکار آرژانتینی پس از کسب مدال طلای وزن ۴۸ کیلوگرم این رشته در بازی های المپیک ۲۰۱۶ ریو، از این ورزش خداحافظی کرد.

به گزارش خبرگزاری موج، «پائولا پارتو» با قهرمانی در رقابتهای وزن ۴۸ کیلوگرم جودوی زنان، اولین مدال طلای آرژانتین در ریو ۲۰۱۶ را کسب کرد. وی مسن ترین شرکت کننده ای است که تا به این روز از رقابت ها موفق به کسب مدال شده است.

«پارتو» ابتدا «آمی کوندو» ی ژاپنی(برنده مدال برنز این رقابتها) را در نیمه نهایی شکست داد و سپس در بازی فینال، «بو کیونگ» از کره جنوبی را مغلوب کرد. بعد از مدال نقره المپیک ۲۰۰۸ پکن، این دومین مدالی بود که او در المپیک کسب می کند اما پذیرفت که درباره آینده اش در این ورزش مطمئن نیست.

«پارتو» می گوید: رویای این پیروزی را در سر می پروراندم و خیلی خوشحالم به خاطر تمام مردمی که شادی می کردند. با نمایش ضعیفی شروع کردم اما آن را بهبود بخشیدم و از شکست دادن یک حریف سرسخت خیلی خوشحالم. در این برهه از زمان برنامه ای ندارم. در حال حاضر قصد دارم که جودو را کنار بگذارم.

شاید اندکی دلداری باشد ولی مدال نقره «بو کیونگ» به کشورش کمک کرد تا به رکورد بیشترین مدال کسب شده در رشته جودو در ۱۵ دوره مختلف المپیک، که مشترکاً در اختیار فرانسه و ژاپن بود، برسد.

«کوندو» نیز با «گالبادراخ» از قزاقستان، که دومین مدال تاریخ جودوی کشورش را در بازی های المپیک کسب کرد، به صورت مشترک در جایگاه سوم قرار گرفتند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر