English

گروه اعتراضی به ناداوری های مسابقات کشتی المپیک ریو راه اندازی شد

بعد از ناداوری هایی که در مبارزات کشتی نمایندگان ایران در بازی های المپیک ریو اتفاق افتاد، تعدادی از علاقمندان به ورزش ملی کشور گروه(کمپین) اعتراضی نسبت به این داوری ها راه اندازی کردند.

گروه اعتراضی به ناداوری های مسابقات کشتی المپیک ریو راه اندازی شد

به گزارش خبرگزاری موج، در رقابت های المپیک ۲۰۱۶ ریو، شاهد ناداوری در رشته کشتی ورزش ملی ایرانی ها صورت گرفت که داوران در مقابل چشم میلیون ها بیننده تلویزیونی به راحتی «رضا یزدانی» پلنگ جویبار را قربانی کردند تا دست اش از مدال کوتاه شود.

در کشتی فینالِ حسن یزدانی با حریف روس، تا توانستند به حریف ارفاق کردند و اگر توانایی های یزدانی به کمک اش نمی آمد بی تردید طلا را از چنگ ایران خارج می کردند. در کشتی فرنگی نیز در مبارزه امید نوروزی تلاش های نماینده ایران از سوی داوران دیده نشد تا امتیاز به حساب حریف گرجستانی ریخته شود. در کشتی سعید عبد ولی و حبیب الله اخلاقی نیز به نا حق به فرنگی کاران ایران اخطار و به رقبا امتیاز دادند. از همین رو گروه مردمی تحت عنوان «اعتراض به ناداوری های مسابقات کشتی المپیک» شکل گرفته است تا با حمایت علاقمندان به کشتی و معترضین به نتایج المپیک، اعتراض جامعه ایران به مسئولان ورزش جهان برسد و مانع تکرار چنین اتفاقات تلخی برای ورزشکاران و ورزش ایران در رویدادهای بین المللی شود. این گروه نه تنها صدای اعتراض مردم ایران بلکه تمام کشورهایی است که در بازی های المپیک ۲۰۱۶ ریو، از داوری های نادرست ضربه خوردند، برای همین از «توماس باخ» رئیس کمیته بین المللی المپیک درخواست دارد تا با داوران و افراد خطا کار برخورد کرده و مانع تکرار اتفاقات اینچنینی که روح المپیک را زیر سئوال می برد، شود. مردم معترض با پیوستن به این گروه، از «نناد لالوویچ» رئیس اتحادیه جهانی کشتی نیز درخواست دارند تا برابر مافیای داوری ایستادگی کرده و اجازه ندهد تا افراد یا گروهی خاص با اعمال نفوذ در داوری ها و تغییر نتایج مسابقات، زیبای های ورزش کشتی را با زشتی به مردم دنیا نشان داده و زمینه ساز خروج ورزش کهن کشتی از المپیک شوند. علاقمندان به کشتی و معترضین به داوری های مسابقات کشتی المپیک می توانند از طریق لینک زیر به این گروه پیوسته و کشتی ایران را حمایت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر