English

مسافربری شدن فرودگاه پیام شاید وقتی دیگر

در جلسه اقتصادمقاومتی استان البرز بحثمسافربری شدن فرودگاه پیام که یکی از مطالبات جدی شهروندان البرزی است به عبارت «شاید وقتی دیگر» حواله شد.

مسافربری شدن فرودگاه پیام شاید وقتی دیگر

به گزارش خبرگزاری موج، محمدعلی مختاری در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان البرز که عصر یکشنبه در استانداری البرز برگزار شد، در خصوص راه اندازی حمل و نقل کارگو در فرودگاه پیام اظهار کرد: بزرگترین معضل در این رابطه تصمیماتی است که در دولت گذشته اتخاذ شده و آن افزایش هزینه سوخت کارگو نسبت به سوخت مسافری است.

وی با اشاره به اینکه در سفر معاون اول رئیس جمهور دستوراتی در این حوزه داده شد، افزود: با این وجود تا کنون همسان سازی نرخ مسافری و کارگو اتفاق نیفتاده و هزینه حمل کالا به وسیله کارگو بسیار بالاست.

مدیرعامل فرودگاه پیام بیان کرد: در صورت همسان سازی نرخ سوخت به سرعت کارگو در منطقه اقتصادی پیام فعال خواهد شد.

وی به انعقاد تفاهم نامه با شرکت های خارجی در خصوص حمل و نقل هوایی و همچنین اخذ قول های مساعدی از سوی شرکت های هواپیمایی خارجی در خصوص توسعه کارگو اشاره کرد و گفت: تحقق این مهم نیازمند ظرفیت سازی است ولی از نکته نباید غافل شد که حمل و نقل باری در کشور عمدتا به صورت زمینی و دریایی انجام می شود.

مختاری به قرارداد وزارت ارتباطات با کشور سنگاپور که در چهار فاز طراحی شده است اشاره کرد و گفت: در صورت اجرایی شدن این قرارداد بسیاری از مشکلات مربوط به فرودگاه پیام حل خواهد شد.

وی در ادامه به موضوع مسافربری شدن فرودگاه پیام اشاره کرد و افزود: این موضوع از گذشته مطرح بوده و است اما فرودگاه پیام از ابتدا در حوزه کارگو ایجاد شد و در همین حوزه نیز فعال است، بحثمسافربری آن نیز در دستور کار بوده که به سبب برخی مسائل هنوز اتفاق نیفتاده است.

مدیرعامل فرودگاه پیام خاطرنشان کرد: مقرر شده کارشناسان سنگاپوری مطالعات جامع را در سه محور فرودگاهی، منطقه ویژه و شهر «آی. سی. تی» انجام دهند که در این صورت بحثمسافربری شدن این فرودگاه نیز اجرایی می شود.

وی در مورد ایجاد شهرک «آی. سی. تی» در این منطقه، گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی مناطق آزاد کشور ایجاد ناحیه صنعتی ۲۰۰ هکتاری در دستور کار قرار گرفته و چنانچه در آینده بحث صنعتی شدن این منطقه مطرح شود روند قانونی مربوط را طی خواهد کرد.

مختاری در پایان در خصوص ایجاد نمایشگاه بین المللی در منطقه ویژه پیام، بیان کرد: اگر استاندار، اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل منابع طبیعی استان همکاری لازم را داشته باشند، ۵۰۰ هکتار زمین آماده شده که می توان به میزان مورد نیاز برای احداثنمایشگاه بین المللی تملک شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر