English

تبادل لیست فعالان اقتصادی مجاز گمرکی ایران و کره جنوبی اجرایی شد

رؤسای گمرکات ایران و کره جنوبی دیدار و بر اجرایی شدن تبادل لیست فعالان اقتصادی مجاز براساس توافق‌نامه گمرکی دو کشور تأکید کردند.

تبادل لیست فعالان اقتصادی مجاز گمرکی ایران و کره جنوبی اجرایی شد

به گزارش خبرگزاری موج، رئیس گمرک کره جنوبی در این دیدار با اشاره به اهمیت و جایگاه جمهوری اسلامی ایران در مبادلات اقتصادی، تجاری و صنعتی گفت: توافق‌نامه گمرکی بین دو طرف بسیار مهم است و ما آن را به مجلس فرستادیم و تصویب شد.

وی افزود: با توافق هسته‌ای زمینه گسترش همکاری‌های اقتصادی میان ایران و کره جنوبی بهتر فراهم شده و ما باید به سمت ارتباطات الکترونیکی حرکت کنیم چراکه در مواقعی با جعل اسناد مواجه هستیم و اسناد جعلی صادر می‌شود. مسعود کرباسیان رئیس‌کل گمرک ایران نیز با تأیید سخنان رئیس‌کل گمرک کره جنوبی گفت: برخی کالاها به‌صورت سی کی دی وارد می‌شوند ولی در واقع جنس کامل هستند و باید به‌عنوان کالای کامل اظهار شوند. کرباسیان گفت: براساس توافق‌نامه همکاری‌های گمرکی ما می‌توانیم تجار خوشنام و فعالان مجاز اقتصادی را به یکدیگر معرفی نماییم تا این‌گونه مشکلات برطرف شود. وی در ادامه افزود: ایران ۱۸ کشور همسایه دارد که هفت کشور در میان آنها محصور در خشکی هستند و سالانه ۱۵ میلیون تن کالا از طریق ایران به سایر کشورها ترانزیت می‌شود. معاون وزیر اقتصاد در ادامه با اشاره به اینکه گمرک ژاپن همکاری‌های خوبی با گمرکات ایران و افغانستان در زمینه آموزش دارد از رئیس گمرک کره جنوبی خواست تا همکاری‌هایی را در این زمینه آغاز کنند. کرباسیان تأکید کرد: سفر رئیس‌جمهور کره به ایران و توافق‌نامه گمرکی زمینه همکاری‌های بسیار خوبی را میان گمرکات دو کشور فراهم کرده است.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه