English

ماه رمضان فرصتی بی نظیر برای انس با قرآن کریم است

امام جمعه شهرستان ماکو گفت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای خود سازی و مانوس شدن با قرآن کریم و درک مفاهیم این کتاب آسمانی است.

ماه رمضان فرصتی بی نظیر برای انس با قرآن کریم است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از سازمان منطقه آزاد ماکو​، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد هاشمی همزمان با شب ۲۱ رمضان در محفل انس با قرآن با بیان اینکه مقدرات مادی و معنوی یک سال افراد در شب قدر مشخص می‌شود افزود:‌ انس با قرآن با تلاوت آغاز می شود و پیامبر اکرم (ص) در خطبه ماه شعبان فرمودند: ای مردم در ماه رمضان فرصت انس با آیات الهی فراهم است و از خداوند متعال توفیق روزه داری و قرائت قرآن کریم برایتان فراهم شود.

وی ادامه داد: این قرائت قرآن مقدمه ای برای درک مفاهیم قرآنی است وباید خواندن قرآن و درک صحیح مفاهیم این کتاب آسمانی را سرلوحه زندگی و تحصیل خود قرار دهند.

حجت الاسلامی هاشمی با بیان اینکه قرائت قرآن راه تعالی درجات بهشت است بیان داشت:‌ رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: تعداد درجات بهشت به تعداد آیه‌های قرآن است، هنگامی که اهل قرآن وارد بهشت شود به او گفته می‌شود قرآن بخوان و بالا برو، برای هر آیه‌ای درجه‌ای است، بنابراین بالاترین درجه از آنِ حافظان قرآن است. یعنی به میزانی که شما قرائت قرآن داری ارتقا پیدا می‌کنید. اِرْقَأْ وَ اِقْرَأْ. یعنی ارتقا وجودی انسان متناسب با قرائتی است که از قرآن دارد منتهی توجه داشته باشید اِرْقَأْ وَ اِقْرَأْ، اقراء آنجا است! اقراء در جهان آخرت است!

وی خاطرنشان ساخت: انقلاب اسلامی را برگرفته از فرهنگ قرآنی دانست که زبان کل جهان اسلام است و ۱۲ فروردین در واقع تثبیت نظام اسلامی در دنیا  بود و برای معرفی این نظام نوپا در دنیا نیاز به یک رفراندوم بود و این امر به فرمان حضرت امام اتفاق افتاد و بیش از ۹۸ درصد مردم آری به جمهوری اسلامی رای دادند.

شایان ذکر است محفل انس با قرآن به همت سازمان منطقه آزاد ماکو به مدت سه شب در مساجد جامع شهرستان های ماکو، شوط وپلدشت با همکاری ائمه جمعه این شهرستان های برگزار می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه