English

اجرای طرح غربالگری ژنتیک در ۵ استان آغاز می شود

«علی ربیعی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه طرح غربالگری ژنتیک در ۵ استان در حال اجرا است، گفت: بنا داریم برای جلوگیری از تولد بچه های معلول آزمایش ژنتیک اجباری شود.

اجرای طرح غربالگری ژنتیک در ۵ استان آغاز می شود

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ربیعی روز جمعه در حاشیه افتتاح مرکز نگهداری شبانه روزی کودکان دارای معلولیت ذهنی و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال ۸۶ فرزندم تصادف کرد و بعد از تحمل مدتی کما درگذشت.

وی افزود: آن موقع سعی کردم حق السهم فرزندم را در کار خیر صرف کنم و فکر می کردم که اینجا مکان مناسبی برای این کار است و چند سالی است که در این زمینه تعلل کرده ام. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه از همان سال جزء خیرین این آسایشگاه خیریه شدم، گفت: از سال ۸۸ با دوستان این مرکز آشنا شدم. ربیعی تصریح کرد: در آن سال در دانشگاه تدریس می کردم و وزیر نبودم و نمی دانستم که قرار است روزی وزیر شوم. وی با بیان اینکه بعد از افتتاح این بخش حال خوبی به من دست داده است، اظهار داشت: این کودکان مانند فرزندان ما هستند و می خواهم به خانواده ها توصیه کنم که فرزندان معلول را رها نکنند. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بارها درخواست کردیم که در صورت بروز چنین مسئله ای با مراکز ما تماس بگیرند و بچه را تحویل اورژانس اجتماعی بدهند. ربیعی گفت: اگر خانواده ناتوان تشخیص داده شوند بچه به مراکزی مشابه کهریزک انتقال پیدا می کند و نگهداری می شود. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه برای پیشگیری از این معلولیت ها طرح غربالگری ژنتیک آغاز شده است، افزود: این کار در ۵ استان به صورت پایلوت شروع شده است که کاری انسانی و اخلاقی است. وی افزود: سعی می کنیم که برای جلوگیری از تولد بچه های معلول آزمایش ژنتیک اجباری شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه