English

طلا در پی تقویت دلار و بورس‌های آسیایی افت کرد

در پی تقویت ارزش دلار و بازارهای سهام در آستانه نشست سیاست‌گذاری فدرال‌رزرو در ادامه امروز، قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه اندکی کاهش یافت.

طلا در پی تقویت دلار و بورس‌های آسیایی افت کرد

به گزارش خبرگزاری موج، انتظار می‌رود فدرال‌رزرو در نشست سیاست‌گذاری خود نرخ بهره را بدون تغییر نگاه دارد و هرگونه افزایش نرخ احتمالی را تا ماه سپتامبر یا دسامبر به تعویق بیندازد. این در حالی است که سیاست‌گذاران در انتظار شواهد بیشتری از افزایش تورم هستند.

پس از رشد شب گذشته بازارهای اروپا و آمریکا، ‌ بازارهای سهام آسیا نیز در روز چهارشنبه با رشد اندکی مواجه شدند. در پی انتظارات در خصوص اعمال محرک‌های پولی چشمگیر توسط بانک مرکزی ژاپن در این هفته، در معاملات روز چهارشنبه دلار ۱٫۲ درصد در برابر ین تقویت شد. هر اونس طلا با افتی ۰٫۲ درصدی یکهزار و ۳۱۹ دلار و ۴۰ سنت معامله شد. شمش روز گذشته رشدی ۰٫۴ درصدی را تجربه کرده بود. دانیل هاینس، تحلیلگر ANZ اعلام کرد: «قیمت‌ها در آستانه نشست همچنان در حاشیه به سر می‌برند. مطمئنا قیمت‌گذاری بر اساس پایین بودن احتمال افزایش نرخ بهره شکل گرفته است. سرمایه‌گذاران متوجه محیط کلان اقتصادی هستند که به طور کلی مثبت ارزیابی می‌شود.» اعتماد مصرف‌کننده آمریکا در ماه جولای ثابت باقی مانده و فروش مسکن جدید در ماه جولای به بالاترین سطح هشت سال و نیم اخیر رسیده است. آماری که نشان می‌دهد اندازه حرکت اقتصاد مداوم بوده و اجازه افزایش نرخ در سال جاری را به فدرال‌رزرو می‌دهد. وانگ تائو تحلیلگر تکنیکال رویترز اعلام کرد، طلا احتمالا سطح حمایتی ۱۳۱۳ دلاری را خواهد شکست و با عبور از این قیمت، ‌ سطح حمایتی بعدی ۱۲۹۸ دلار برای هر اونس خواهد بود. دارایی‌ها در SPDR، بزرگترین صندوق معاملاتی طلا با افتی ۰٫۴۶ درصدی در روز سه‌شنبه به ۹۵۴٫۲۴ تن رسید. در میان فلزات گرانبهای دیگر، پالادیوم که روز گذشته به بالاترین سطح ۹ ماه اخیر خود رسیده بود با افتی ۰٫۳ درصدی ۶۸۴ دلار و ۹۷ سنت معامله شد. قیمت هر اونس نقره نیز با افتی ۰٫۵ درصدی به ۱۹ دلار و ۵۲ سنت رسید و هر اونس پلاتین بدون تغییر ۱۰۹۲ دلار معامله شد.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر