English

رشد ۱۵ دلاری نرخ طلا در بازارهای جهانی

با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا سرمایه‌گذارن سرمایه‌گذاری روی فلز زرد را ایمن و بی‌خطر دانسته‌اند از این‌رو قیمت طلا امروز در بازارهای جهانی ۱۵ دلار افزایش یافت. پیش‌بینی کارشناسان از ادامه افزایش‌های تا رسیدن به ۱۴۰۰ دلار است.

رشد ۱۵ دلاری نرخ طلا در بازارهای جهانی

به گزارش خبرگزاری موج، امروز در بازارهای جهانی هر انس طلا با ۱۴ دلار و ۸۰ سنت افزایش نسبت به روز گذشته به قیمت ۱۳۳۰ دلار و ۴۰ سنت به فروش رسید. امروز قیمت فلز زرد در کمترین زمان به قیمت ۱۳۲۳ دلار و ۵۰ سنت و در بیشترین زمان به قیمت ۱۳۳۲ دلار به فروش رفت.

امروز قیمت این فلز گرانبها نسبت به یک ماه گذشته ۱۱۸ دلار و ۶۰ سنت و نسبت به یک سال گذشته ۱۵۶ دلار و ۲۰ سنت با افزایش همراه بود.

در گروه فلزات گرانبها هم نقره و پلاتینوم به ترتیب افزایش‌های ۳ سنتی و ۵ دلاری را تجربه کردند.

خبرگزاری رویترز درباره دلیل افزایش قیمت طلا نوشت؛ بعد از اینکه انگلیس در یک همه پرسی از اتحادیه اروپا جدا شد سرمایه‌گذاران سرمایه‌گذاری روی طلا را بسیار ایمن و بی‌خطر می‌دانند. روز جمعه شمش رشد ۴٫۸ درصدی داشت و این بزرگ‌ترین افزایش از ژانویه سال ۲۰۰۹ است.

جورج اوسبورن وزیر دارایی انگلیس گفت: خروج انگلیس از اتحادیه اروپا احتمالا به نوسان بیشتر در بازارهای مالی منجر خواهد شد اما اقتصاد انگلیس به اندازه‌ای قوی هست که بتواند با این چالش‌های پیش رو کنار بیاید.

دنیل هینس استراتژیست کالا در ANZ گفت: «در یکی دو هفته آینده قیمت طلا به ۱۴۰۰ دلار می‌رسد».

وی افزود: تضعیف دلار و همچنین تصمیم فدرال رزور به افزایش ندادن نرخ بهره در آمریکا قیمت شمش را تقویت کرد. همچنین بانک HSBC معتقد است «قیمت طلا به ۱۴۰۰ دلار در هر انس می‌رسد و ممکن است در صورتی که نگرانی‌های اقتصادی در اتحادیه اروپا بیشتر شود تا مدت طولانی این قیمت ماندگار باشد.

همچنین گلدمن ساکس به دنبال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا پیش‌بینی خود از قیمت آتی طلا را بالا برده و گفته است احتمالا برنامه افزایش نرخ بهره‌ در آمریکا به تعویق بیفتد.

بر اساس مطالعات ماسکواری قیمت طلا در سه ماهه سوم امسال بالا می‌رود اما انتظار بر این است که در سه ماهه چهارم بعد از انتخابات آمریکا که فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره آماده می‌شود دوباره افت کند.

مطالعات موسسه ماسکواری پیش‌بینی خود از قیمت طلا در سه ماهه سوم امسال را ۱۳۵۰ دلار عنوان کرده است.

بر اساس این گزارش صندوق حمایت از طلا(SPDR) که بزرگترین صندوق مبادلات تجاری حمایت از طلا است با ۲ درصد افزایش به ۹۳۴٫۳۱ تن در روز جمعه رسید که بیشترین میزان از جولای ۲۰۱۳ است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر