English

موج نارضایتی‌ از سعود‌های به نپال هم رسید

در حالی‌که در روزهای گذشته دولت کشورهای هند و افغانستان و فیلیپین به شدت به اخراج کارگرانشان در عربستان معترض بودند این بار دولت نپال نسبت به شرایط بد کارگران نپالی در عربستان ابراز نگرانی عمیق کرده است.

موج نارضایتی‌ از سعود‌های به نپال هم رسید

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از مایر رپوبلیکلا در حال حاضر کارگران نپالی شاغل در عربستان به‌شدت با مشکل عدم پرداخت حقوق و همچنین اخراج دسته‌جمعی کارگران روبه‌رو هستند. دولت نپال و انجمن کارگران شاغل در خارج این کشور نسبت به شرایط کنونی اتباع نپال در عربستان نگران هستند.

بر اساس اعلام این انجمن حدود ۱۰ درصد از کل کارگران نپالی شاغل در عربستان به‌شدت تحت تأثیر رکود اقتصادی در این کشور حاشیه خلیج‌فارس قرار گرفته و بسیاری از آنها در کمال ناامیدی نسبت به بهبود شرایط به دنبال کمک دولت این کشور برای نجات از عربستان هستند.
از سوی دیگر عدم همکاری کافی بین دولت و انجمن کارگران شاغل در خارج نپال، شرایط اتباع این کشور در عربستان را تشدید کرده است. در حالی‌که دولت نپال کارگران نپالی شاغل در عربستان را ۳۶۰ هزار نفر عنوان می‌کند، انجمن کارگران شاغل در خارج نپال این رقم را ۶۵۰ هزار نفر اعلام کرده است.
دولت نپال سفارت این کشور در ریاض و همچنین کنسولگری این کشور در جده را ملزم کرده است که به کارگران نپالی اخراج‌شده در عربستان کمک‌رسانی کنند.
بنابه آمارهای ارائه‌شده از سوی دفتر کارگران شاغل در خارج نپال، عربستان سعودی طی ۱۰ سال گذشته، یکی از اصلی‌ترین مقاصد کارگران نپالی بوده است و در این مدت ۷۶۶هزار ۰۳۹ نفر از نپال برای کار در عربستان از این کشور خارج شده‌اند.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر