English

خبرگزاری موج گزارش می‌دهد؛

شبکه کدام اپراتور تلفن همراه پایدارتر است؟

در حال حاضر سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل در ایران به مشترکان تلفن همراه خدمات ارائه می‌دهند اما سهم آنها از بازار به دلیل کیفیت خدمات یکسان نیست؛ در این گزارش به مقایسه وضعیت پایداری شبکه هر کدام از آنها می‌پردازیم.

شبکه کدام اپراتور تلفن همراه پایدارتر است؟
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

، برای مشترکان اپراتورها مهمترین نکته این است که بتوانند در هر نقطه ای از کشور به تماس صوتی و متنی و استفاده از داده ها دسترسی داشته باشند.

به منظور بررسی وضعیت خدمات ارائه شده از سوی اپراتورهای فعال در کشور( همراه اول ، ایرانسل و رایتل) لازم است شرایط آنها در چهار مولفه میزان برقراری موفقیت آمیز سرویس داده، میزان قطعی سرویس داده، میزان برقراری موفقیت آمیز سرویس صوت و میزان قطعی سرویس صوت ارزیابی شود.

مشترکان اپراتورها همواره به دنبال استفاده از خدمات با کیفیت در برقراری ارتباط صوتی و متنی و اینترنتی هستند بنابراین سهم بازار اپراتوری که بتواند این خواسته مشترکان را به صورت مناسب تری پاسخ بدهد نسبت به سایر رقبا بیشتر خواهد شد.

بررسی آمارها نشان می دهد در شاخص برقراری موفقیت آمیز سرویس صوت بیشترین ضریب توسط همراه اول به دست آمده است. میزان برقراری موفقیت آمیز سرویس صوت در اپراتور همراه اول با تکنولوژی G2 معادل 99.19 درصد و با تکنولوژی G3 نیز 99.85 درصد است در حالیکه این آمار برای ایرانسل با تکنولوژی ، 98.98 درصد و با تکنولوژی G3  نیز 99.83 درصد است.البته به روایت آمارهای  ارائه  شده در سال 1402 میزان موفقیت رایتل در شاخص برقراری موفقیت آمیز سرویس نسبت به سایر اپراتورها به مراتب کمتر بوده و 99.6 درصد از سرویس های صوتی این اپراتور موفقیت آمیز بوده است.

از دیگر شاخص هایی که برای ارزیابی عملکرد یک اپراتور باید بررسی شود« میزان قطعی سرویس صوت» است. میزان قطعی سرویس صوت در اپراتور همراه اول با تکنولوژی G2  و G3  به ترتیب 32 و 11 دهم درصد است در حالیکه سهم ایرانسل از قطعی سرویس صوت با تکنولوژی های G2 و G3 به ترتیب 39 و 19 دهم درصد است.البته در این شاخص باز هم سهم منفی رایتل نسبت به سایر اپراتورها بیشتر است تا جایی که 43 دهم درصد از تماس های صوتی برقرار شده در بستر این اپراتور با قطعی روبرو می شوند.

مقایسه عملکردی اپراتورهای فعال در ایران در بستر داده ها نیز نشان می دهد که اپراتور همراه اول در این عرصه نسبت به سایر رقبا شرایط بهتری دارد.بررسی آمارها نشان می دهد که با تکنولوژی G3  بیش از 99.44 درصد و با تکنولوژی G4 بیش از 99.6 درصد از ارتباط های برقرار شده سرویس داده ها در اپراتور همراه اول موفقیت آمیز بوده است.میزان برقراری موفقیت آمیز سرویس داده با تکنولوژی G3 در اپراتور ایرانسل 97.67 درصد و در رایتل 98.63 درصد است.

از نکته های حائز اهمیتی که از آمارها قابل استخراج است می توان به موفقیت اپراتور همراه اول در به حداقل رساندن عدم موفقیت در شاخص های خدمات ارائه شده اشاره کرد.آمارها نشان می دهد میزان قطعی سرویس داده در اپراتور همراه اول نسبت به سایر اپراتورهای فعال در کشور پایین تر است.

در همراه اول میزان قطعی سرویس داده در تکنولوژی های G3  و G4 به ترتیب 22 و 29 دهم درصد است در حالیکه میزان قطعی سرویس داده با تکنولوژی G3 در ایرانسل 47 دهم درصد و در رایتل 43 دهم درصد است.

بدون تردید ارائه خدمات با کیفیت مهمترین نقطه قوت همراه اول است که توانسته به افزایش سهم بازار این اپراتور از کل بازار کشور شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه