English

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

ساختارهای اجرایی‌ در اداره اقتصاد کشور به ویژه اقتصاد دولتی معیوب است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ساختارهای اجرایی‌مان در اداره اقتصاد کشور به ویژه اقتصاد دولتی معیوب است، گفت: تورمی که به دلایل مختلف بر کشور ما عارض شده، شجاعت و قدرت ریسک پذیری را از مدیریت به منظور عبور از بنگاه داری گرفته است.

ساختارهای اجرایی‌ در اداره اقتصاد کشور به ویژه اقتصاد دولتی معیوب است
به گزارش خبرگزاری موج

، سید صولت مرتضوی در همایش بنگاه‌های اقتصادی برتر و بهره‌ور زیرمجموعه صندوق‌های بازنشستگی تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در حوزه بهره‌وری صاحب‌نظران در حوزه تعاریف دانشگاهی بحث کرده‌اند و در محاورات عمومی بهره وری قابل استنباط است، گفت: بهره‌وری به معنی کاهش هزینه و افزایش درآمد و تولید است. کشور ما در چه جایگاهی از بهره‌وری قرار دارد؟ آیا اقتصاد ما مبتنی بر رشد و بهره‌وری است یا با مشکلات متعددی در این حوزه مواجهیم؟

وی  ادامه داد: اگر بخواهیم قضاوت عادلانه داشته باشیم، باتوجه به جمیع جهات در حوزه حکمرانی و مدیریت دینی، در بخشهای مختلف طرحی نو در انداخته‌ایم. پیشرو و پیشگام هستیم؛ به ویژه در حوزه علوم دانش پایه و در پیشرفت‌هایی که عمدتا در حوزه حاکمیتی تعریف می‌شوند.

وی گفت: امروز در بحث صنایع فضایی، دفاعی و پیشرفت علم و بهره وری از دانش، در دنیا حرف برای گفتن داریم اما در بحث اقتصاد با مشکل مواجهیم. بخشی از این مشکلات ساختاری، بخشی مشکلات مداخله‌ای و بخشی مشکلات مدیریتی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در حوزه مداخلات، دخالت‌های خارج از مرزهای ما در بخش اقتصاد ملموس و قابل اندازه گیری است. تحریم‌های شدید اقتصادی بر پیکره اقتصاد ما اثر گذاشته و اقتصاد ما را شرطی کرده است.

مرتضوی با بیان اینکه ساختارهای اجرایی‌مان در اداره اقتصاد کشور به ویژه اقتصاد دولتی معیوب است، در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در اغلب کشورهایی که به مولفه‌های برتر اقتصادی رسیدند، به جز با پرهیز از مداخله دولت نتوانستند به مولفه‌های برتر اقتصاد دست پیدا کنند. گرچه با شیب ملایم پیش میرویم اما گرفتاریم. یکی از دلایل عدم واگذاری موضوع تورم است. تورمی که به دلایل مختلف بر کشور ما عارض شده، شجاعت و قدرت ریسک پذیری را از مدیریت به منظور عبور از بنگاه داری گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه