English

مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران:

سرمایه گذاری ۲۷۵ میلیارد دلاری برای توسعه، افزایش و نگهداشت تولید میدان‌های نفتی و گازی تا سال ۱۴۲۰

مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران از میزان نیاز سرمایه گذاری حدود ۲۷۵ میلیارد دلاری برای تولید نفت خام و گاز از سال 1403 تا افق سال 1420 خبر داد.

سرمایه گذاری ۲۷۵ میلیارد دلاری برای توسعه، افزایش و نگهداشت تولید میدان‌های نفتی و گازی تا سال 1420
به گزارش خبرگزاری موج

، مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران از میزان نیاز سرمایه گذاری حدود ۲۷۵ میلیارد دلاری برای تولید نفت خام و گاز از سال 1403 تا افق سال 1420 خبر داد.

مهندس احمد رجبی مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران در نخستین گردهمایی تخصصی و هم اندیشی مدیران برنامه ریزی شرکت ملی نفت ایران با اعلام این خبر افزود :  طرح‌های پیشران و راهبردی افزایش تولید نفت خام و گاز خام شرکت ملی نفت ایران تعریف و در دستور کار شرکت ملی نفت ایران، وزارت نفت و دولت قرار گرفته است.

وی درباره طرح های پیشران افزایش تولید نفت و گاز اظهار داشت: طرح پیشران افزایش تولید نفت خام برای دستیابی به تولید پنج و نیم میلیون بشکه نفت در روز در افق ۱۴۱۰ و استمرار و نگهداشت تولید تا سال ۱۴۲۰ با مجموع سرمایه‌گذاری حدود ۱۵۰ میلیارد دلار برنامه‌ریزی شده است . همچنین طرح راهبردی افزایش تولید گاز خام کشور نیز برای دستیابی به تولید یک و نیم میلیارد متر مکعب گاز خام در افق ۱۴۱۰ و نگهداشت تولید تا سال ۱۴۲۰ با مجموع سرمایه‌گذاری حدود ۱۲۵ میلیارد دلار برنامه‌ریزی شده است.

مهندس رجبی درباره فعالیت های سرمایه‌گذاری در حوزه نفت و افزایش تولید طی امسال و سال آینده تصریح کرد: پیش بینی می‌شود با سرمایه‌گذاری حدود ۶۰۰ میلیون دلار تا پایان سال ۱۴۰۲ ، تولید نفت به سه میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز برسد و با سرمایه‌گذاری حدود سه میلیارد دلار تا پایان سال ۱۴۰۳ به حدود چهار میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران در رابطه با میزان تولید نفت از آغاز به کار دولت سیزدهم تاکنون خاطر نشان کرد: در دولت سیزدهم میزان تولید نفت از حدود دو میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه در روز به حدود سه میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

بر اساس این گزارش، نخستین گردهمایی تخصصی و هم اندیشی مدیران برنامه ریزی شرکت ملی نفت ایران با محوریت برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران و با حضور مدیران برنامه ریزی شرکتهای تابعه ملی نفت ایران و به میزبانی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران طی روزهای 20 و 21 دی ماه در مشهد مقدس در حال برگزاری است.

مهمترین محورهای برگزاری شامل تدوین برنامه تولید کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت شرکت ملی نفت ایران، اهمیت مطالعات جامع/تکمیلی زنجیره اکتشاف، توسعه و تولید، نظام‌نامه ایجاد طرح‌ها و پروژه‌های سرمایه‌ای ،پیش بینی طرح‌ها و پروژه‌های نگهداشت و پشتیبانی تولید در قالب برنامه‌های میان مدت و بلند مدت، روش‌های برآورد اعتبار طرح‌ها و پروژه‌های سرمایه‌ای،عملکرد مصوبات ابلاغی هیأت مدیره شرکت ملی نفت ایران،برنامه‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی و رفع ناترازی انرژی، سامانه‌های کنترل و مدیریت اطلاعات طرح‌ها و پروژه‌ها، اهمیت ارتباط و تعامل سازمانی در مدیریت‌های مالی و برنامه‌ریزی شرکت‌ها/مدیریت‌ها، اهمیت بودجه‌ریزی عملیاتی، امکان تامین منابع مالی طرح‌ها و پروژه‌های سایر منابع و عوامل تاخیر در اجرای پروژه و لزوم ارزیابی اقتصادی طرح‌ها براساس عملکرد واقعی است که مورد بحث و بررسی مدیران قرار می گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه