English

در دولت سیزدهم؛

۴۱ واحد نیروگاه حرارتی جدید به شبکه برق کشور متصل شد

مدیرکل دفتر مهندسی و نظارت بر طرح‌های نیروگاهی شرکت برق حرارتی گفت: از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم تاکنون 41 واحد نیروگاه حرارتی جدید به ظرفیت پنج هزار و 788 مگاوات در راستای کمک به کاهش ناترازی، اشتغال‌زایی و ایجاد برق پایدار در شبکه سراسری وارد مدار شده است.

41 واحد نیروگاه حرارتی جدید به شبکه برق کشور متصل شد
به گزارش خبرگزاری موج

 به نقل از پایگاه خبری برق حرارتی ، حمید سرداری با اشاره به سنکرون نخستین واحد گازی نیروگاه المهدی هرمزگان در آذرماه سال جاری، افزود: در مدت زمان فعالیت دولت سیزدهم 28 واحد گازی به ظرفیت سه هزار و 752 مگاوات به همراه 13 واحد بخار به ظرفیت دو هزار و 136 مگاوات به شبکه برق کشور متصل شده‌اند که از محل احداث واحدهای بخار یاد شده سالانه سه میلیارد و 250 میلیون مترمکعب در مصرف سوخت صرفه‌جویی می‌شود.

وی ادامه داد: واحدهای سنکرون شده جدید شامل بخش گاز نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی هنگام، ایران ال ان جی(سه واحد)، قشم پاسارگارد، آریان زنجان(دو واحد)، مهتاب کویر(دو واحد)، شهید باکری(دو واحد)، تربت‌حیدریه، فولاد بوتیا، دوکوهه، فولاد مبارکه، المهدی و واحدهای گازی کوچک میانرود، زاهدان(سه واحد)، صبای دهلران(چهار واحد)، پتروشیمی کردستان(سه واحد) و پتروشیمی کرمانشاه بوده است.

سرداری افزود: همچنین در این مدت واحدهای بخار نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی جهرم، هریس، ارومیه، چابهار، بعثت پارس‌جنوبی(دو واحد)، غرب کارون، عسلویه، فردوسی، خرم‌آباد، ارومیه و سبلان(دو واحد) نیز به شبکه سراسری برق کشور متصل شده است.

مدیرکل دفتر مهندسی و نظارت بر طرح‌های نیروگاهی شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور به ۷۴ هزار و 888 مگاوات رسیده است، گفت: 623 واحد تولید برق حرارتی در 141 نیروگاه کشور وظیفه تولید برق پایدار برای مشترکان سراسر کشور را بر عهده دارند که بیش از ۶۸ درصد از این ظرفیت در اختیار بخش خصوصی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه