English

پاداش پس انداز برق در صورتحساب بعدی برای مشترکان خانگی تسویه می‌شود

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران ابراز داشت: ایرانیان در سال جاری 7 میلیارد کیلووات ساعت برق در بخش خانگی صرفه جویی کردند و 2200 میلیارد تومان پاداش دریافت کردند.

پاداش پس انداز برق در صورتحساب بعدی برای مشترکان خانگی تسویه می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران ، تاثیر مثبت اجرای طرح پاداش مدیریت مصرف برق در بخش خانگی را مورد تاکید قرار داد.

وی گفت: خوشبختانه با اجرای طرح پاداش پس انداز شاهد نتایج بسیار خوبی در تامین برق پایدار همه مشترکان به ویژه مشترکان صنعتی بودیم.

رجبی مشهدی همچنین آمار به دست آمده برای 4 ماه گرم تابستان را فاش کرد که در سال 1400 در خانوارها 48 میلیارد کیلووات ساعت برق مصرف شده و در سال 1402 به 46 میلیارد کیلووات ساعت رسیده است که نسبت به سال 1400 رشد منفی داشته است.

وی اظهار داشت: با متوسط ​​رشد 5 درصدی توانسته اند حدود 7 میلیارد کیلووات ساعت انرژی کمتری در بخش خانگی مصرف کنند. همچنین خاطرنشان شد که برای این تلاش 2200 میلیارد تومان پاداش تعلق می گیرد.

سخنگوی صنعت برق در ادامه تصریح کرد: 40 درصد از این قبوض به صورت اعتباری و یا قبض بلاعوض صادر شده است و در صورتی که مبلغ اعتبار پاداش بیشتر از مبلغ قبض برق آنها باشد، قبوض به صورت رایگان صادر می شود.

وی ادامه داد: در سال 1402 میزان مصرف صنعت کشور 36.7 میلیارد کیلووات ساعت بوده و به 46 میلیارد کیلووات ساعت رسیده است که نسبت به سال 1400 رشد 24 درصدی داشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه