English

مدیر عامل توانیر :

برق صنایع مطابق برنامه توافق شده تامین شد

مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران گفت: برق صنایع در بخش‌های مختلف مطابق با برنامه‌ای که توافق و از قبل تدوین شده است، تامین می‌شود.

برق صنایع مطابق برنامه توافق شده تامین شد

به گزارش خبرگزاری موج، آرش کردی مدیرعامل شرکت توانیر در گفتگویی گفت: رشد ۳۷ درصدی صادرات محصولات فولادی را در چهار ماه گذشته نسبت به مدت مشابه پارسال محقق شد که نشان می‌دهد تأمین برق صنایع مطابق برنامه و با قوت انجام شده است.

وی ادامه داد: اوج مصرف امروز با توجه به فضای گرمی که در کشور حاکم است، به بیش از ۷۲ هزار مگاوات خواهد رسید.

مدیرعامل توانیر خاطرنشان کرد: رشد مصرف برق امسال بیش از چهار هزار مگاوات بوده است، این عدد معادل ۶ برابر مصرف استان سمنان است و گویا به تعداد استان‌های کشور در زمینه مصرف برق ۶ استان به‌اندازه سمنان اضافه شده است.

کردی ادامه داد: از مردم درخواست می‌کنیم مصرف خود را مدیریت و در طرح پاداش صرفه‌جویی برق مشارکت کنند تا بتوانیم برق پایدار را مطابق با برنامه‌های تدوین شده برای همه تأمین کنیم.

خودکفایی ۹۸ درصدی در طراحی و تولید پست‌های فوق توزیع و انتقال برق

وی افزود: در حال حاضر در طراحی و تولید پست‌های فوق توزیع و انتقال به حدود ۹۸ درصد ساخت داخل رسیده ایم و آن ۲ درصد هم در مراحل تجاری‌سازی قرار دارد.

مدیرعامل توانیر گفت: نقطه عطف صنعت برق در ایران، اتکا به ساخت داخل است؛ در واقع، در موضوع طراح و مهندسی از طراحی پست‌های فوق توزیع، پست‌های توزیع و انتقال و خطوط در رده‌های ولتاژی مختلف تا ساخت نیروگاه‌ها، مهم‌ترین تحول در صنعت برق و پاسخگویی سریع به بحران‌ها اتکا به ساخت داخل بوده است.

کردی ادامه داد: این شرایط نشان‌دهنده این است که صنعت برق از لحاظ ساخت داخل و ایجاد ظرفیت‌های مهندسی موفق بوده و در سطح نیروگاهی هم این موفقیت را شاهدیم.

وی با بیان اینکه در صنعت برق متکی به خودمان هستیم، افزود: کیفیت ادوات تخصصی در صنعت برق کشور بالاست و وضعیت مناسبی دارد و هیچ نیازی نداریم نیازها را به‌صورت ویژه از خارج تهیه کنیم.

این مقام مسؤول گفت: تجهیزات در داخل کشور ساخته می‌شود و هر تحولی در عرصه فناوری اتفاق می‌افتد مشابه و همپای آن در داخل کشور تولید می‌شود.

 

فاصله معنادار ۱۵ درصدی روستاهای تحت پوشش شبکه برق در ایران و جهان

مدیرعامل شرکت توانیر خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین شاخص‌های صنعت، پوشش برق مشترکان مختلف است؛ ایران در این زمینه همپای دنیا حرکت می‌کند به طوری که در متوسط جهانی، پوشش سطح شهری ۱۰۰ درصد و پوشش روستایی ۸۵ درصد است.

وی افزود: در ایران در بخش شهری همپای دنیا هستیم و پوشش ۱۰۰ درصدی داریم. در بخش روستایی نیز پوشش برق ۹۹.۸ درصد است و آن ۲ دهم درصد هم عشایر کوچ رو و افراد غیرساکن یا با سکونت بسیار کوتاه‌مدت هستند که اگر سکونت آنان مطابق با ضوابط ما باشد آن گروه را هم برق‌دار می‌کنیم.

مدیرعامل توانیر بیان داشت: صنعت برق ۱۰۰ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش دارد که در نوع خود کم‌نظیر است. به‌ویژه اینکه در بخش روستایی با دنیا، فاصله معنادار ۱۵ درصدی داریم؛ پس ما شاخص بسیار خوبی در حد کشورهای بسیار پیشرفته را در پوشش برق در ایران شاهد هستیم.

کردی ادامه داد: این آمار نشان‌دهنده دو نکته مهم است؛ نخست اینکه سطح گستره خدمات ما متوجه آحاد جامعه است و دوم، اینکه کیفیت استفاده از برق تغییر کرده و هم کشور صنعتی‌تر شده و سبک زندگی مردم در کشور برقی‌تر شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه