English

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی در گفتگو با خبرگزاری موج:

کمبود کارگر در کارگاه ها اثرات منفی بر اقتصاد دارد / صنعتگران هنوز در صف دریافت ارز هستند

ابوالفضل روغنی گلپایگانی گفت: در حال حاضر کارخانه ها و کارگاه ها با کمبود کارگر مواجه شده اند زیرا اگر افراد با اسنپ کار کنند یا اینکه دلار خرید و فروش کنند درآمد بیشتری خواهند داشت، اما به طور قطع در آینده اقتصاد کشور در بحث نیروی انسانی با مشکل مواجه خواهند شد.

کمبود کارگر در کارگاه ها اثرات منفی بر اقتصاد دارد / صنعتگران هنوز در صف دریافت ارز هستند

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج با اشاره به اینکه باوجود اینکه دولتمردان در آمارهای خود گزارش هایی از رشد تولید و اشتغالزایی می دهند اما در عمل اینگونه نیست، گفت: سیاست های مالی و ارزی کشور از دولت قبل تاکنون در راستای فشار به تولیدکنندگان بوده است. از یک طرف معاون اول رئیس جمهور وعده تخصیص ارز به همه تولیدکنندگان از سامانه نیمایی می دهند اما در چند وقت اخیر بسیاری از صنعتگران هنوز در صف دریافت ارز منتظرند و هنوز ارزی اختصاص نیافته زیرا تراز تجاری در کشور منفی است.

ابوالفضل روغنی گلپایگانی با بیان اینکه در بازار ارز چند نرخی فساد و رانت و ... افزایش می یابد، افزود: در شرایط کنونی تصمیم گیری ها به صورت جزیره ای گرفته می شود، به طوری که برای سیستم بانکی یک تصمیم و برای بازار ارز تصمیم دیگری گرفته می شود در حالی که اقتصاد یک مجموعه است و باید به صورت یکپارچه عمل شود.

او با اشاره به اینکه کارگران شرایط سختی را می گذرانند اما تولیدکنندگان هم نمی توانند حقوق بیشتری را پرداخت کنند، تصریح کرد: در حال حاضر کارخانه ها و کارگاه ها با کمبود کارگر مواجه شده اند زیرا اگر افراد با اسنپ کار کنند یا اینکه دلار خرید و فروش کنند درآمد بیشتری خواهند داشت اما به طور قطع در آینده اقتصاد کشور در بحث نیروی انسانی با مشکل مواجه خواهند شد.

روغنی گلپایگانی با بیان اینکه در بازار روند رشد قیمت ها نشان می دهد که نقدینگی چند هزار میلیارد تومانی که در کشور وجود دارد وارد هر بازاری می شود منجر به تورم جدید می شود، تصریح کرد: طبق سابقه کشور این نقدینگی گاهی وارد بازار طلا و گاهی وارد بازار دلار یا بورس می شود بازدهی جدید ایجاد می کند در شرایط کنونی بخشی از این مساله تحت مدیریت دولت است و بخشی هم خارج از اراده دولت است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه