English

مدیرکل دفتر امور اقتصادی سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی در گفتگو با موج:

سند الگوی کشت در آینده تکمیل می شود

علیرضا نیکویی گفت: در حال حاضر دیگر بخش های موثر در کشاورزی همچون تجهیزات و مکانیزاسیون در سند الگوی کشت نیامده و در آینده اضافه خواهد شد تا از این طریق راندمان تولید را افزایش دهیم و علاوه بر اینکه با توسعه آبیاری صنعتی کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی اتفاق بیفتد و بیلان آبی حفظ شود و میزان تولید محصول به نسبت آب مصرفی افزایش یابد.

سند الگوی کشت در آینده تکمیل می شود

مدیرکل دفتر امور اقتصادی سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج با بیان اینکه در بحث الگوی کشت یک الگو پویا است و با شرایط می تواند تغییر کند، افزود:  در شرایط کنونی قیمت نهاده ها و ... در بحث کشت هر ساله تغییر می کند و تحولات فناوری سیاست های دولت هم در بهره وری کشاورزی هم متفاوت است به همین دلیل الگوی گشت بر مبنای این متغیرها باید در سال های آتی تغییراتی داشته باشد.

 

علیرضا نیکویی با اشاره به اینکه امنیت غذایی امسال اهمیت بالایی دارد، اظهار کرد: در طرح الگوی کشت امسال بیشترین توجه به بهره بردای از دانه های روغنی، غلات و ... که در امنیت غذایی کشور موثر هستند تمرکز شده است. همچنین در کشت محصولات آب بر اینکه اقدام شده که سیاست های صادراتی تغییر کند و بخشی از تولید تعدیل شود تا با اجرای عوارض صادراتی در واقع صادرات آب مجازی کاهش یابد.

 

او با تاکید بر اینکه ایران برای ارتقای تولید در الگوی کشت به بذرهای اصلاح شد توجه ویژه ای کرده است، اظهار کرد: در دسترس بودن بذر اصلاح شده یکی از اقدامات موثر است اما باید کار فرهنگی هم اتفاق بیفتد و اطلاع رسانی شود، زیرا کشاورزان سنتی هنوز به مزیت های استفاده از این بذرها آگاهی ندارند.

 

مدیرکل دفتر امور اقتصادی سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به اینکه سند الگوی کشت در آینده تکمیل خواهد شد، اظهار کرد: در حال حاضر دیگر بخش های موثر در کشاورزی همچون تجهیزات و مکانیزاسیون در سند الگوی کشت نیامده و در آینده اضافه خواهد شد تا از این طریق راندمان تولید را افزایش دهیم و علاوه بر اینکه با توسعه آبیاری صنعتی کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی اتفاق بیفتد و بیلان آبی حفظ شود و میزان تولید محصول به نسبت آب مصرفی افزیاش یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه