English

وعده افزایش تولید فولاد از ۴۵ به ۷۱ میلیون تن

رئیس انجمن سنگ آهن با وعده افزایش ظرفیت تولید فولاد از ۴۵ به ۷۱ میلیون تن ، مهمترین مشکلات شرکت های این صنعت را اعلام کرد.

وعده افزایش تولید فولاد از ۴۵ به ۷۱ میلیون تن

به گزارش خبرگزاری موج، مهرداد اکبریان رئیس انجمن سنگ آهن با بیان اینکه فعلا نیاز بازار به سنگ آهن با تولید ۱۰۰ میلیون تن تأمین می‌شود، گفت: ظرفیت تولید فولاد ۴۵ میلیون تن است که با برنامه ریزی‌های انجام شده به ۷۱ میلیون تن خواهد رسید. البته افزایش چنین ظرفیتی به ایجاد زیرساخت، افزایش تولید مواد اولیه و انرژی نیاز دارد که همیشه با چالش‌هایی روبرو می‌شود.

وی افزود: در زنجیره تأمین، بخشی از حلقه بیش از توان ظرفیت تولید و بخشی هم کم توان است. بنابراین میزان تولید در همه زنجیره‌ها یکسان نبوده که به مشکلی اساسی تبدیل شده است. مشکل دیگر، کوچک شدن بازار مصرف به خصوص فولاد است که در چند ماه گذشته علاوه بر تحریم با نبود زیر ساخت گاز و برق و در نتیجه کاهش صادرات مواجه است.

اکبریان ادامه داد: قیمت گذاری دستوری نیز از دیگر مشکلات صنعت فولاد بوده و منجر به زیاندهی شرکت ها شده و برای جبران این زیان به تعیین درست ساز و کار عرضه و تقاضا، شرایط بازار، هزینه تمام شده معادن و مسائل اقتصادی و تورم نیاز است تا شرکت های معدنی‌ هم بتوانند به حیات ادامه دهند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه